Het gaat om een Clio 1.6 16V uit 2004. Hiervan blijft de koppeling onderin hangen (komt op tot ca. halverwege). Bij het rijden en schakelen zijn er verder geen problemen, de auto maakt ook geen rare bijgeluiden.
Is dit het hydraulisch druklager wat op zijn eind raakt of iets anders? Ik meen me te herinneren dat deze nogal eens lek raken. Is dit een omvangrijke (lees: dure) reparatie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ik me goed herrinder dan werkt de clio nog met een kabel.
ik durf niet zeker te zeggen. bij een twingo zat ook een keer een soort gelijke probleem in. hier zat een klik in de koppelings pedaal bij het intrappen, soms kwam hij niet helemaal naar boven.
het bleek dat de stel mechanisme wat bove op de koppelingpedaal zit bij dit model, helemaal gaar is/was.
als je pech hebt kan het ook de schakelvork zijn in de bak zit. alleen dan wil hij constant laag blijven, en niet af en toe.
als je een hydraulische koppelingcilinderhebt die lekt dan zou ik niet dit probleem verwachten. ik zou dan denken dat je voor de stoplicht langzaam wegrijdt. dit omdat de druk ontsnapt.
Heb net nog even een rondje gereden. Het pedaal zelf komt volledig naar boven, maar net of bij halverwege opkomen van het pedaal er al volledig gekoppeld is. Dit was vroeger (ken de auto vanaf nieuw) niet het geval.
Langzaam wegrijden bij een stoplicht omdat de koppeling slipt is ook niet het geval. Hij koppelt direct.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar