de S8U motor uitgevoerd met UN 5 versnellingsbak.De eerste en achteruit versnelling gaat altijd krakend.En dat wordt steeds erger ,ook de andere versnellingen gaan moeizamer.De koppeling is vernieuwd en goed afgesteld.
Ik heb een andere versnellingsbak gekocht en blijkt na montage dezelfde klachten te hebben. Gewezen wordt door garagehouders en versnellingsbakspecialist op de synchromeshringen ,alhoewel het toevallig is,dat beide bakken dezelfde klachten hebben.Ook wordt de toplager,(price as lager?) genoemd. Om de auto fatsoenlijk in de versnelling te krijgen moet ik hem in de versnelling schakelen en dan pas starten.Erg lastig. Wie kent deze klacht en weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben ze bij het vervangen van die versnellingsbak, het prise-as lager gecontroleerd? Hoe was de toestand? Waarom deze niet meteen meegenomen.?
Alhoewel ik dacht dat het een goede garage was,meedenkend,klantgericht ,etc. hebben ze waarschijnlijk met het uit- en inbouwen van de versnellingsbak geen nieuw lager willen bestellen en de brug bezet houden,dus..grote stappen ,vlug thuis. uitbouwen en inbouwen en god zegen de greep. 500,00 armer en nog steeds een probleem. Nou ben ik dat wel gewend in het verleden,helaas komt men weinig betrokken mensen tegen. Ik zal dus zelf ,geïmproviseerd , onder de auto moeten gaan kruipen,vandaar mijn vraag.Er zijn nog maar weinig mensen die de Renault Master kennen,de bak schijnt wel erg goed te zijn,hij wordt ook,aangepast, in de racerij gebruikt.
9 jaar
Toevallig dat ik net een tijdje geleden de bak er uit heb gehad i.v.m. lekken.
Hij heeft ook slecht geschakeld.
Ik heb de veer vervangen die van het chassis naar de versnellingspook gaat,
de rubbers in de gaten samen met de kunststof ringen waardoor de pook gaat
en het prise-as lager, maar daar is wel erg moeilijk aan te komen
9 jaar
is het lastig de bak er onderuit te halen? en hoe ben je aan de prise as lager gekomen?
de rubbers en veren en kunststofringen heb ik al vervangen,daar zit het probleem niet.
De olielekkage heb ik met veel moeite onder de knie gekregen. De keerringen van de aandrijfas vervangen en de borgpennen afgekit,de originele borgpennen bestaan uit 2 delen ,een dikke holle pen en een holle daarin met de opening contra.
Hoe krijg je de versnellingsbak er op de beste manier uit?
9 jaar
Het lager/keerring van de prise-as heb ik gekocht bij Wim Schipper in Hardinxveld -Giesendam
het onderdeel nummer is 7704001143, maar naar ik begreep was dit op dat moment het laatste in Nederland.
Op diverse Russische en Poolse sites was ie nog wel te krijgen.
Ik ben toen op een ochtend naar Wim gereden en opgehaald.
Maar wie weet of Wim 'm nog ergens vandaan kan toveren?
De versnellingsbak is er wel na veel sleutelwerk redelijk van onderuit uit te halen(brug is wel noodzakelijk).
Ik heb ongeveer 17 uur gesleuteld, maar dit was voor mij de eerste keer.
Groet,
Aart
9 jaar
bedankt,ik ga het proberen...'
9 jaar
Met je motor uit, schakelt ie dan normaal of moet je toch nog wat doorduwen .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar