Hallo, ik heb hier een laguna 2.0 IDE staan, Toen de auto bij ons binnen kwam moest je flink gas geven om hem aan de praat te houden en had 0,0 vermogen, we kwamen erachter dat de katalysator pot dicht zat ! Deze open gehaald en tijdelijk leeg gemaakt om te kijken op het probleem opgelost was om daarna hem te vervangen voor een nieuwe. MAAR TOEN..
Starten lopen en gelijk afslaan, met flink gas geven (boven de 2500trpm) start de auto wel en blijft ook lopen maar ploft en klapt als een gek uit de uitlaat en rookt pikzwart (brandstof dus) , Naar diverse forums over de ide rampenmotoren gelezen te hebben begonnen met vervangen van de Brandstofdruksensor en de Brandstofdrukregelaar maar gèèn resultaat. Daarna nog vervangen, Bobine, Bougies, Mapsonsor, Luchttemp voelers uitgewisseld, Lambdazones uitgewissend, Nokkenaspositiesensor vervangen, Bdp sensor gereinigd, Inlaatpakking vervangen, Gehele inlaattraject gecontroleerd op lekken dmv remmenreiniger, En compressie gemeten maar deze uitslag was ook perfect. De renault dealer wist ons te vertellen dat er in februari nog nieuwe injectoren ingekomen zijn.
Foutcodes die hij geeft: Inspuitsysteem defect en uitlaatgas regeling
Wie o wie Heeft de oplossing voor deze verschrikkelijke auto?
Bij voorbaat erg bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je eigelijk wel eens uitgelezen bij de dealeR?
nee hij komt bij een dealer vandaan.
Slaapmonteurtje is nog niet helemaal wakker ;
Gr. paul
Maar de dealer kan hier verder inkomen en kan nouwkeurig vertellen welke sensor of wat het is dus?
[quote=P. Kelder]Slaapmonteurtje is nog niet helemaal wakker ;
Gr. paul[/quote]
denk het Paul,
Hallo, timing wel in orde? Kijk eens bij peugeot 206 van renkema, compressie goed maar toch een gebroken spie van het uitlaat tandwiel waardoor de timing niet klopt en vreemd lopen.
Okee dat zou ik na mij inziens nog als eenigste kunnen kijken inderdaad, bedankt alvast! En wat betreft renaultmonteurtje en paul Uitlezen krijg je de storingen die ik bovenstaande schrijf dus dat kunnen veel dingen zijn denken jullie ook niet!!??
Inspuitsysteem defect en uitlaatgas regeling, dit zijn gewoon meldingen op de BC, we hebben het lieft EOBD foutcodes met nummer en omschrijving
Is er ook al in het inlaat traject gekeken deze motoren slippen namelijk helemaal dicht met roet en dan krijg voldoende brandstof met weinig lucht omdat het er niet door wil. Ik heb dit al twee keer meegemaakt maar mocht het toen jammer genoeg niet repareren.
MVG Bert
We hebben ook zo'n k.. ding gehad,ook vanalles aan vernieuwd,hadden hem eindelijk goed aan het lopen begon na een maand weer het probleem met afslaan en stotteren,het rare was toen als je de stekker van de egr er afhaalde hij wel stationeer bleef lopen,naar de dealer gebeld om een nieuwe te bestellen zei men dat deze niet meer te leveren is,je kunt nu alleen een blind plaatje monteren,op mijn vraag of het storingslampje niet gaat branden zei men resuluut nee,dus de boel afgekoppeld en de auto rijd nu alweer zo'n 2 maanden rond zonder problemen,(hoop dat dit zo blijft)
Groet,
Hans l
Bert we hebben het inlaattraject los gehad schoongemaakt en tevens vacuum gecontroleerd, Hans hellaas zit er op deze i.d.e geen egr klep al dat hij al niet afgedopt zit, verschrikkelijke auto`s ja haha!
Hij staat nu bij een collega die hem heeft uitgelezen hij gaf mij op :
Code001: DF022 Computer, Torque Active Error
Dat is de enige die steeds terug keert, hij zegt Ecu defect???
Ik zou de dealer maar eens bellen en vragen of hij een print wil maken van het werkplaats handboek storing zoeken volgens die DF 022 code/storing.
Ik zou er niet blind vanuit gaan dat de computer stuk is.
Bij mijn weten heeft een IDE motor in een Laguna geen egr klep, een IDE motor in een Megane coupe heeft wel een egr klep.
Het egr verhaal bij een IDE motor in een Laguna gebeurt dmv klepoverlap.
mensen zo blijkt maar weer dat je aan dat uitlezen en dealers ook niet altijd wat hebt. Naast het inlaatspruitstuk zit een kunstof huis die aangesloten zit op het inlaatspruitstuk, hier was een gat in gesmolten aan de achterzijde waardoor deze false lucht trok wat niet te zien was zonder dat deze gedemonteerd was. Waarschijnlijk is dit gebeurt doordat de kat verstopt zat en de uitlaatgassen via de spruitstukpakking naar buiten kwamen. In ieder geval naar tijden loopt de laguna weer als een zonnetje!! Bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar