afgelopen zondag willen stoppen aan kruispunt ( auto stond in 2de versnelling ) , waarna hij plots stilviel. ( blokkeerde )
auto terug gestart en met ingedrukte koppeling proberen te schakelen , ik kreeg hem niet in versnelling ( als ik hem tegen zijn 1 drukte wou hij wel zacht vooruit , idem in achteruit )
daarna de auto stilgelegd en gestart in versnelling ( bij stilstaande motor kon ik wel elke vites schakelen )
dit moest ik doen in achteruit omdat ik aan een drukke weg stond. ( bedoeling was de auto aan de zijkant te zetten en takeldienst te bellen )
en plots bij het intrappen van de koppeling werkte deze terug.
de rit naar huis was zonder problemen alhoewel het schakelen zwaarder ging als normaal.
's middags 15 km naar mijn werk gereden en alles ging weer stroef schakelen ,na het parkeren kreeg ik hem zeer moeilijk in achteruit.
takeldienst gebeld en deze hebben hem gesleept naar de renault dealer ( takeldienst vond niets abnormaals aan de wagen )
de garage geloofde mijn verhaal niet echt denk ik want maandagavond kreeg ik de mededeling dat er niets aan mankeerde
ze hadden even voor en achteruit gereden
dan verplicht om er een langere rit mee te rijden en kregen ze het ook voor.
hydraulische pomp kon het niet zijn omdat ze " geen olie lekte "
versnellingsbak is volledig in orde ( vandaag nagezien )
ze weten het niet meer, zeggen ze ??????
Iemand een idee , ik rij graag met de Laguna maar ben hem op dit moment hééél beu :-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=rottmeister]en plots bij het intrappen van de koppeling werkte deze terug.([/quote]
hoorde je bij het terug laten komen van het pedaal toevallig ook een geluid?
[quote=maarten4874][quote=rottmeister]en plots bij het intrappen van de koppeling werkte deze terug.([/quote]
hoorde je bij het terug laten komen van het pedaal toevallig ook een geluid?[/quote]
neen, geen vreemd geluid
de auto vertrok dus zonder koppeling in achteruit , ik had niet verwacht dat de koppeling plots zou werken bij het stoppen en heb waarschijnlijk uit reflex de koppeling ingedrukt om tot stilstand te komen. Hierbij geen verdacht geluid gehoord , ook niet bij de verdere rit naar huis.
ik het gevoel dat de druk van de hydraulische koppeling er na een tijdje afgaat maar daar krijg ik de garage niet van overtuigd.
ze willen morgen eventueel wel deze pomp vervangen , maar zij denken niet dat het daar aan zal liggen.
14 jaar
update:
wagen vandaag gaan ophalen.
ze kunnen niets vinden.
auto rijdt terug normaal , schakelt perfect zoals vroeger.
waar ik ook nog aan zat te denken was : enkele maanden geleden zijn er leidingen hersteld van de servo , hangen deze mee op de hydraulische koppeling ? is het mogelijk dat er na al die tijd een luchtbel in de pomp terecht is gekomen waarna deze vergastte ofzo ?
het is nu wel zeer voorzichtig rijden omdat ik vrees dat het elk moment terug kan komen :-(
14 jaar
De koppeling heeft geen pomp!
Het is een hydraulisch systeem met een hydraulische cylinder bij het pedaal en eentje bij de koppeling.
Je zou beide kunnen laten nakijken op leksporen en evt. laten ontluchten.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar