auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 0: LAGUNA; GRAND TOUR 1.8 16V 2003 - start niet meer

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Van mijn Laguna was de LPG tank leeg, dus zette ik hem op benzine. Ging eerst goed, maar plotseling leek het alsof de auto geen benzine meer kreeg. Langs de kant van de weg, sleutel kaart eruit en er weer in. De auto startte weer, maar nog geen 300 meter verder sloeg de motor weer af, gelijk als daarvoor alsof het geen brandstof kreeg. Ik heb er voor de zekerheid (omdat de meter door het gas verbruik misschien afwijkt) 10 liter benzine ingegooid en we hebben hem getracht aan te trekken, maar nee, geen teken van aanslaan!

Wat kan dat in vredesnaam zijn. De auto staat naast mijn huis en ik zou ook niet weten hoe ik hem bij een garage krijg!

Geplaatst door

snhnic (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hoort de benzine pomp wel zoemen als je hem op contact zet ?
Oprijwagen is een optie om hem bij de garage te krijgen , de meeste garages hebben er 1.

Nee, ik hoor geen pomp. Overigens doet hij nu helemaal niets als ik op de startknop durk (misschien doordat de accu te ver leeg is? )

snhnic 0

9 jaar

Komt het totale probleem niet uit het feit dat de accu leeg is , accu opladen of vervangen en dan verder kijken .

Nee, accu was niet leeg is leger geworden door het starten. Nu weer vol ,maar ik hoor geen benzine pomp. Hoe kom ik daar dan achter? Waar zit dat dingen en hoe check ik dat. Geld voor een garage wordt hem even niet, dus moet zelf aan het pielen.

snhnic 0

9 jaar

Pielen zal niet helpen. Zal toch naar dealer moeten. Lijkt of sleutelkaart of start blokkade niet vrijgegeven wordt. Bij de benzine pomp kun je via achterbank en meten op het moment dat "contact'aanzet.Eerste paar seconden moet die draaien.

voyager 0

9 jaar

Gatver heb ik dat weer. Kan het niet van de LPG installatie komen? Het LPG was op en toen heb ik hem op Benzine gezet. Op lpg hoor ik wel achter wat zoemen!

snhnic 0

9 jaar

Dit systeem start altijd op benzine, inderdaad een paar seconden.
Als de benziinepomp defect is, start de motor zowieso niet.
Controleer je benzinepomp!

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Hoe doe ik dat dan Ralf?

snhnic 0

9 jaar

Pomp démonteren en controleren ofdat deze draait.!? Zet er evtl. extern spanning op. Meet ook op de aansluitingen of er wel 12V op staat, bij contact aan.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Wat doet het kleine rode lampje van de startonderbreker in je instrumentenpaneel als je de auto start? Uit, aan of knipperen?

Heino4267 725

9 jaar

Het lampje knippert, ik zal straks kijken wat het doet als ik op de startknop druk.

snhnic 0

9 jaar

Het ding knippert zonder kaart. met kaart branden alle lampjes ook de startonderbreker. Zodra ik op starten druk gaat het lampje uit.

snhnic 0

9 jaar

Waar zit die brandstofpomp in vredesnaam! Ik heb een lpg installalatie, ik zie niks zitten onder de bekleding in de achtebak?

snhnic 0

9 jaar

De brandstofpomp zit in je benzinetank en je lpg pomp zit in je gastank.
De benzine brandstofpomp is te bereiken , als ik het goed heb , via een luik onder de achterbank/bagageruimte.

Morgen maar eens de bank eruit halen dan. Bedankt

snhnic 0

9 jaar

Na weken de auto te hebben laten staan toch maar weer aan het pielen. Accus is nu wel bijna leeg. Zekeringen na gelopen, die ik kan ontdekken.
Kabel van de pomp afgehaald. Maar ik meet geen stroom daarop. Op welke moet stroom staan als de kaart erin zit of alleen als ik de startknop indruk?

Ik kan een pomp halen bij een demontage station, maar voor hetzelfde geld is er iets heel simpels.

snhnic 0

9 jaar

Nog vreemder ik las dat er een zekering onder het asbakje moest zitten, deze na gekeken en daarbij ook met de gaskabeltjes gemorreld. Ik hoorde de brandstofpomp aanslaan en de auto startte. Direct LPG getankt en de auto weer naast het huis gezet. vanmiddag weer gestart de auto sloeg aan en vrijwel meteen weer af. Weer geen benzinepomp te horen en auto doet niets. Ook niet als ik weer aan de gasdraadjes morrel, ook heb ik er geen breuk kunnen ontdekken.

Wel hoor ik bij de motor vandaan geluiden. Als ik de paarse relais verwijder de meest linkse stopt het geluid. (ik heb de relais ook verwisseld - geen resultaat). Het hoge piepzoem komt van links bij de motor als je voor de motorkap staat. zie foto's en als ik de paarse relais in- en uit haal hoor ik ook nog een klik op een onderdeel ook aan de rechterzijde!

Ik baal er nu wel van.

snhnic 0

9 jaar

Zeg snic, aan welke kabeltjes heb je gezeten, zodat deze aansloeg?? Kijk hier eens verder naar. Vermoedelijk een los contact, of een draadbreuk. Die pomp laat maar even rusten. Die deed het tenslotte.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Ben de draadjes bij langs geweest, maar geen breuk kunnen van vinden! Het gezorm onder motorkap baart mij wel zorge !

snhnic 0

9 jaar

Nu begin ik ter vermoeden dat het de startonbreker is. Kan ik gewoon vanuit de accu extra stoor zetten op de brandstofpomp? + en - vanuit de accu?

snhnic 0

9 jaar

[quote=snhnic]Het ding knippert zonder kaart. met kaart branden alle lampjes ook de startonderbreker. Zodra ik op starten druk gaat het lampje uit.[/quote]
Op 16 maart zei je dat de startonderbreker werd vrijgeschakeld. !!

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Ja, dat klopt, het lampje gaat uit. Maar ik krijg gewoon geen stroom op de benzinepomp, zie alle boven vermelde dingen. Vandaar dus mijn vraag of ik parallel gewoon + en - op de benzinepomp kan bijzetten, zodat een eventuele startonderbreker probleem wordt omzeild? Ik heb ook al aan een renault dealer gemaild voor een code voor de startonderbreker. gaat mij erom dat ik de auto weer klaar krijg. Geld voor dure reparaties heb ik niet.

snhnic 0

9 jaar

Je kunt mailen tot je blauw ziet: voor jouw model is er geen "startonderbreker code"! Die is er alleen voor de modellen van 2000 en ouder, "met infrarode afstandsbediening" zeg maar.

Een alternatief is dat je een nieuwe draad richting brandstofpomp trekt. Meet eerst of de brandstofpomp massa-geschakeld is (dan meet je op 1 van de 2 aansluitdraden + 12 Volt) of plus-geschakeld (dan heeft hij altij massa). Vervolgens zorg je er met de nieuwe draad voor dat de brandstofpomp de jusite spanning krijgt als het contact aan staat.

Een mogelijkheid die je nog niet hebt onderzocht, is dat alle spanningen in orde zijn, maar dat je brandstofpomp kapot is!
Bij LPG-auto's werkt vaak de benzine-brandstofpomp óók als je op LPG rijdt en soms wordt dan de benzinetoevoer naar de pomp onderbroken, waardoor de pomp veel te lijden heeft. Ervarinsgewijs kan je brandstofpomp wel eens defect zijn, dat geeft dezelfde verschijnselen (als de pomp niet op gang komt, bromt hij ook niet, of hij nou spanning krijgt of niet).

Heino4267 725

9 jaar

Beste,
Begin weer bij #10.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Ik heb op de benzine pomp op de paare en warte draad rechtstreeks vanuit de acu stroom gezet. De lampjes van mijn gasinstallatie gingen branden, maar verder gebeurde er niets! Vekeerde draadjes spanning gezet? Ik kom er helemaal niet meer uit. Geld voor dure transport naar een garage heb ik niet.

Ik snapo er niets van. Het tikken voor in de motor (zie afbeeldingen is ook gestopt) Ik weet het niet meer. Weet iemand een renault goeroe in Hoogezand die mij wil helpen?

snhnic 0

9 jaar

Kun je een fototje plaatsen van die benzinepomp, waarop duidelijk die draden/ stekkeraansluiting zichtbaar zijn? Wij willen hier ook wel helpen, maar moeten dit ´blind´ doen.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

De paarse draad zit op aandezelfde kant als de twee andere kleuren en naast de zwarte.

snhnic 0

9 jaar

Jammer dat ik geen schema heb.
Maar meet nu eens, op de zwarte EN op de paarse draad, of je daar spanning hebt bij het inschakelen van het contact.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Nee geen stroom als ik mijn sleutelkaart in het contact heb!

Ik heb wel een soort schema gevonden !C2 (-) dat zal de zwarte draad zijn 1C1 (=) de paarse vermoed ik en dan A1 Signaal + tansksensor en op B1 ook zoites.

snhnic 0

9 jaar

Leg nu een draad rechtstreeks naar de benz.pomp. Een vanaf de massa(zwart), en de andere vanaf de + aansluiting. op de paarse contact. LET OP: op de brandstofpomp aansluiten, niet op de stekker.
Draait de pomp nu?

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Nee dan hoor ik niets!

snhnic 0

9 jaar

Ik heb nu de kabels doorgeknipt die naar de benzine pomp gaan en daar op de paarse en warte draad een lampje gezet. Deze gaat even branden als ik de sleutelkaart in het contact steek en dan weer uit. Als ik op de startknop van de auto druk blijft het lampje branden zolang de startmotor draait! Dus dan vermoed ik toch de pomp stuk? Wellicht een tijdelijk opleving geweest van het ding?

snhnic 0

9 jaar

Ik kan een brandstofpomp halen bij de sloper voor 50,00 euro. Dat is denk ik toch het meest verstandige? Weet iemand dan hoe ik het ding losdraai? Ik heb begrepen dat het binnenwerk er uit moet?

snhnic 0

9 jaar

Dit had je dus al veel eerder kunnen ontdekken. Wel een goed idee van dat lampje.

Pomp verwijderen; die grote dikke zwarte kunststof ring linksom losdraaien. Dan komt de gehele unit los. Neem deze mee naar de sloperij, dan kun je goed vergelijken.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Valt tegen Ralf, want als je terug leest, zie je dat het ineens weer wel werkte, doordat ik aan kabeltjes zat! Wellicht heeft dat er dus helemaal niets mee te maken en was het een korte opleving van de pomp! Vervelend dat wel, want ja dan ga je zoeken in andere hoeken! Ik ga het proberen met de pomp!

Die ring zit wel heel vast, krijg het niet gedraaid! Morgen maar weer proberen.

snhnic 0

9 jaar

tijdens het starten een keer boven op de tank slaan wil wel eens helpen om hem weer ff aan het werk te krijgen.

abc 0
badge

9 jaar

Te laat, maar bedankt voor de suggestie, Samen met mij zwager de pomp er nu uitgehaald, vanmiddag een andere halen. De oude ga ik onderzoeken. Testen op een losse accu. kijken wat het ding dan doet. Ik hoop dat dit dan het euvel was. Ik berciht later vanmiddag of de nieuwe (secondhands) pomp het probleem was.

snhnic 0

9 jaar

Andere benzine pomp geplaast en de auto loop weer. De oude brandstofpomp ook weer aan de praat overigens. Maar die vertrouw ik uiteraard niet meer. Ik ga straks een stukje rijden! Cross my fingers! Bedankt allemaal voor het meedenken en alle suggesties.

snhnic 0

9 jaar

De branstofpomp vervangen

snhnic 0

9 jaar

Super gedaan. Succes

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

De aanhouder wint en geldgebrek maakt vindingrijk :-)

Controleer ook de "dop" van de brandstofpomp nog een keer op lekkage. Want je wilt niet in de zomer bedwelmt raken door benzinedampen of erger.

sgm 0

9 jaar

Zorg dat de benzinetank altijd voor minimaal een kwart gevuld is, anders loopt de benzinepomp kapot.

richard9712 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.