Renault Laguna: Laguna II - te snel stationair draaien

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Mijn Laguna 2 heeft sinds een week wat kuren met stationair draaien (zowel op gas als op benzine). Soms niets aan de hand en netjes rond de 800 toeren. Echter, steeds vaker veel hoger, 1800 toeren of zelfs 2600. Dit betekent overigens ook dat bij gas loslaten tijdens het rijden, de auto soms nog blijft doortrekken.

Iemand een tip?

Ter info:
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik had een tijd geleden ook wat problemen met stationair draaien. Dat resulteerde uiteindelijk in een knal (misfire) en een motor die direct na het starten naar het maximum aantal toeren joeg. Dit is toen verholpen, bougies waren nat geweest ofzo.

choerd

Geplaatst door choerd (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Devvo (0) PRO, 17 jaar geleden

problemen met stationair lopen gekomen na die backfire of ervoor?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat het inlaatraject beschadigd is door de backfire en dat tie valse lucht trekt.

Sander10757 (0) PRO, 17 jaar geleden

Gasklep kan krom zijn na backfire,waardoor de klep niet meer helemaal terug wilt gaan.

choerd (0), 17 jaar geleden

Bedankt heren!

Ik had al wat problemen met afslaan van de motor. Toen op een dag een harde knal (slang los) en een loeiende motor. Dat is verholpen, bougies schoongemaakt, en sindsdien niks meer aan de hand. Tot afgelopen weekeinde waarbij de motor op rare toerentallen stationair ging lopen.

MAARRR.....

Het probleem lijkt ineens op mysterieuze wijze te zijn verdwenen. Al 2 dagen geen enkel probleem meer meegemaakt. Sterker nog, ik heb het idee dat de auto met koude motor op LPG ook veel beter loopt dan eerst.

Ik hou het de komende dagen goed in de gaten.

Rednose5 (0), 17 jaar geleden

Backfire op een Laguna met LPG. Controleer dan het luchtfilterhuis. Ik heb dit ook gehad en je kon bij mij zo een mandarijn het luchtflterhuis induwen. Na verloop van tijd past het mootormanagement zich aan aan het te veel aan lucht en geeft dan ook meer brandstof om het mengsel lucht/brandstof juist te krijgen.
Overigens wil je een backfire forceren: rij met ongeveer 2000 toeren en trap drie keer op het gaspedaal en laat hem snel los en bij de derde keer is het boem :-)

Het gat zat bij mij aan de achterkant en was moeilijk te zien van bovanaf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.