close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Laguna Ramp op LPG

Bouwjaar: 1996

Zoals ik nu veel lees en hoor om me heen is de Laguna een Ramp op LPG.


Vertaal ik dat een beetje goed zo ?

Geplaatst door

bmwk100lt (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op gas moet je koken, geen auto rijden

heb een tijdje een laguna gereden op lpg, ik kreeg hem met 212000 km en heb hem, na een ontmoeting met een loslopende lantarenpaal, en km stand 295000, ingeruild, en nog nooit enige problemen ondervonden, alleen een versleten koppeling.
rijd nu 18000 km een toledo op lpg g3, km stand nu 209000, en ben in een jaar tijd al 1300 euri kwijt aan lpg onderdelen.
Het onderhoud is gewoon belangrijk, en dat is bij mijn auto een beetje misgegaan denk ik bij de vorige eigenaar.
groeten Teun

Teun.

Ik wordt aangesproken bij een pomp. Zeg eens de hoeveelste cilinderkop heb je er in? Dat is toch wel tekenend vind ik zal ook wel aan onderhoud liggen maar ik zie/hoor en lees wel extreem veel Problemen die gerealteerd zijn aan LPG en Renault.

bmwk100lt 0

20 jaar

Bij de 8 kleps motoren van Renault moet je er op rekenen dat je tussen de 150.000 en 180.000 km aan vervanging van de cilinderkop toe bent. Een oplossing is het installeren van een bovensmeringsysteem van flashlube. Dan blijven de kleppen langer heel.

bij 200k een kop vervangen is toch idioot snel. Of ligt dat bij elke lpg auto rond die waarde?

bmwk100lt 0

20 jaar

Waar koop je dat setje en is het inderdaad eenvoudig zelf te installeren zoals op de site aangegeven? En wat kost het? Dank alvast.

MHB 0

20 jaar

Nee hoor er zijn auto's die makkelijk 3 a 4 ton rijden op gas met dezelfde kop. Er zijn er ook die de 30k niet eens halen. Probleem zit em in de keuze van materialen waaruit de kop is opgebouwd. Daarbij komt nog dat er in de benzine allerlei toevoegingen zitten om de zaak heel te houden, die bij autogas niet in zitten.

Waar woon je ergens Thijs?

Omgeving Harderwijk. Hoeveel extra kilometer kun je uit halen? Rij overigens een Renault G3. Volstrekt probleemloos. Wel tijdig onderhoud e.d.

MHB 0

20 jaar

Waarschijnlijk bij een gasspecialist bij je in de buurt. Helaas ik ken er zo geen in de buurt van Hardewijk.

Hakeem welke auto's halen 300000 km met 1 kop?

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Hakeem, het staat gewoon op de site. Ik had niet goed gekeken. De importeur is nederlands en op de site staan een aantal dealeradressen bij 'contact'. Dank voor de tip, ik ga het zeker installeren.

MHB 0

20 jaar

Paul, ik heb altijd Honda's op gas gehad tot ongeveer 3.5 ton en nooit een kop moeten vervangen. Nu in het bezit van een Scénic 1.6 8 v en deze is bij de vorige eigenaar bij 130 d km al vervangen. Ik merk zelf dat ik om de 10 dkm de kleppen controleer en bijna nooit hoef te stellen. Stand nu is 220 d km. Ik ben benieuwd of ik voor de 3 ton een nieuwe kop moet monteren.

Is het mogelijk om bij een revisie bedrijf hardere klepzittingen te monteren en wat is hier van het gevolg voor de kleppen en de speling en vooral de levensduur.

Anton468 0

20 jaar

Ik heb bij een honda dealer gewerkt en de Accords 1993-1997 hadden op LPG toch rond de 150000 km een koprevisie nodig. Bij sommige klanten moest je echt bij 10000 stellen anders kreeg je ze koud niet aan de gang.

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Paul, Het kan zijn dat als je rij stijl snel is, dat je dan sneller een revisie moet overwegen. Met mijn rijstijl kom ik niet boven de 3500 t/m. Bij koude motor rijd ik de eerste 20 km zeker niet boven de 3000t/m. Ik hoop dat dat zo een revisie bespaard.
Altans bij Honda werkte dat wel.

Anton468 0

20 jaar

VW ( behalve 2.0 ATM) Audi, Peugeot/Citroen 1.8 en 2.0 16V, Ford Zetec E, Renault 16V motoren, Volvo B5254S. En zo zijn er ongetwijfeld nog wel meer merken/types.

Ik heb een Laguna 1.8 RT uit 1997. 275k op de klok, nooit kop vervangen en nu beginnen de problemen; extreem veel backfire, gas blijft hangen en een brommend geluid bij koude start (kleppen). Is het zinvol deze auto op te knappen en "op te rijden" ???

TuinbooN 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.