close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Laguna turbo's in de soep, hoe zit dat met Volvo?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dCI 120 PK (155 pk 350 nm)

Op dit forum lees ik regelmatig over de diverse problemen die je kan hebben met de Renault Laguna. Enkele opvallende zaken: Turbo, intercooler bandenspanningsensoren etc.
Voor zover ik weet heeft Volvo ook een tijd lang de 1.9. dCI motoren in de V40 gebruikt. Op het forum van Volvo lees ik echter barweinig over turboproblemen terwijl deze toch ook een tijd met dezelfde motor geleverd werd.

Ik vraag me nu af, zijn die motoren dan toch anders of anders geplaatst waardoor er minder problemen optreden? Iemand enig idee?

Geplaatst door

CBR1000 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nissan winkelt ook bij renault, immers is van renault.
Renault heeft inmiddels de specs van nissan over genomen.
I.v.m de vele kwaliteits problemen die renault heeft gehad met de laguna.
Nissan gebruikt dacht ik alleen de common railtechniek van renault.

primera p11 0

17 jaar

Volvo en Nissan hebben op de prototypes veel betere duurtestprogramma's lopen.

Het zijn bijna altijd levensduur problemen dus in de aflevertest aan het einde van de productielijn kom je zoiets niet tegen.

pieterp9094 0
badge

17 jaar

Dat is wel zo, maar als je een renaultmotor monteert dan komt tie bij renault uit de schappen.
Dat is dan feitelijk dezelfde motor die in de renault ligt, die motor word echt niet aangepast.
Renault werkt nu met de kwaliteitsnorm van nissan en die zit anders in elkaar, niet per definitie beter.
De renault is ook altijd innovatief geweest en dat betekent automatisch meer kinderziekten en problemen,immers verandering is niet altijd verbetering.
de andere merken kwamen later en hadden daardoor de problemen beter getackled.
De ellende gezien bij renault of een ander merk.
De jappen wisselen wel snel van jasje, maar onderhouds blijft alles bij het oude.
Daardoor ook minder problemen.
Ook minder innovatie en vernieuwing, kortom daardoor ook saaier om te zien.
Nu moest daar het roer ook om en nu zie je langzaam aan de betrouwbaarheid ook minder worden.
ook door vermenging met andere merken.

primera p11 0

17 jaar

...maar is het nu zo dat de motoren van Renault in de Volvo voor minder problemen zorgen? Ik vraag dit ook een beetje omdat met name de Laguna 1.9 dci de sterke naam heeft zeer onbetrouwbaar te zijn, vooral de types voor 2003. Van volvo heb ik zoiets eigenlijk nooit gehoord of gelezen, ook niet op de diverse forums en reviews op bijv de site van autoweek. Juist dat maakt dat ik me afvraag hoe het mogelijk is dat dezelfde motor in het ene model blijkbaar beter presteert dan in het andere.

CBR1000 0

17 jaar

De elektronika is bij renault ook niet goed voormekaar, en daardoor draaien ook regelmatig motoren in elkaar.
Verkeerde info aan de motor geven en de boel kan ook kapot lopen.
dat is bij volvo beter voor elkaar en daardoor ook minder problemen.
Dus ook minder kapot lopen.

primera p11 0

17 jaar

Hanteren ze (Renault en Volvo) ook verschillende intervallen voor olie verversen?

AS1 230

17 jaar

Het zou kunnen, maar dan zit er ook geen 10.000km verschil in.
Dat is dan ook te weinig om het probleem daarop te gooien.

primera p11 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.