Foutcode 2515: lambdasonde onderbreking/storing
Het sondesignaal gaat naar 0V en blijft daar hangen, met nieuwe sonde zelfde resultaat.
Weet er iemand welk type van lambdasonde is origineel gemonteerd op een E7J 780 motor met een Fenix 5 sturing? Ik vermoed dat er een verkeerd type in gemonteerd zit.
De uitlaatgas waarden op stationair:
CO: 7.75%
CO2: 9.43%
HC: 2236ppm
O2: 0.57%
LAMBDA: 0.731
Groeten
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
0V is arm mengsel en je kast zegt rijk. ik zou het niet in je sonde zoeken.
vorige opmarking was vrij dom van mezelf. hoe is de waarde als je de stekker van de sonde even loshaalt? en heb je de spruitstukdruk ook uitegelezen?
Tim,
Met de stekker los krijg ik een vaste lambdasondewaarde van +- 350mV.
Hier zie je de druk in het inlaatspruitstuk samen met gasklep en inspuittijd.
Deze is 4 ms, wat mij nogal veel lijkt voor stationair te draaien.
Groeten
Marc
hoe vergroot ik dit??
Verkeerde sonde, defecte sonde of bedrading ervan.
Of lekke uitlaat voor de sonde.
MM krijgt verkeerd (tenonrechte arm) signaal.
Oiram
Tim,
Sla de afbeelding ergens op, daarna open deze met bv Windows Picture Manager en je kan ze vergroten.
Oiram inderdaad een verkeerde sonde denk ik ook vandaar de vraag : wat zit er af fabriek in gemonteeerd?
Bedrading is ok en uitlaat rond de sonde ook, alleen het uitlaatspruitstuk aan de achterzijde kan ik niet controleren zonder demontage.
groeten
Marc
Volgens mij een gewone 4 draads zirconium.
Als je met je voltmeter op de sondedraden meet (stekker los) moet je met zo'n hoog co
0.95 volt meten.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar