Renault Clio: lampje gloei spiraal gaat branden en auto houd in bij 160 km/h

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci 80pk

Goede middag,

Als ik harder dan 160 ga rijden begint mijn gloeispiraal lampje te branden en gaat de motor inhouden...
Ik heb vaak genoeg harde dan dit gereden en normaal haalt ie 180...

Moet ik denken aan nieuwe gloeispiralen..??? km stand 203000 km...

bijvoorbaat dank voor reakties

spf_clio

Geplaatst door spf_clio (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Nieuwe gloeispiralen? Nee, niet met deze klacht. Lampje kan gaan branden voor 10-tallen andere oorzaken.
Even laten uitlezen bij de dealer en je weet meer.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Maar moet mijn service lampje dan niet blijven branden..? Anders valt er toch niets uit te lezen..?

skybolt (0), 14 jaar geleden

Zou het niet gewoon aan het aantal kilometers kunnen liggen wat de motor heeft gelopen,het blijft een 1.5 met 80 pk.
Ik zou zelf ook met zo'n kilometerstand niet meer het uiterste vergen van een motor.

Safrane10698 (0), 14 jaar geleden

nou dat lijkt me niet, 160.000 km voor een diesel is niks. Mogelijk dat de motor wat minder hard zal lopen door verminderde compressie, maar je zou geen foutmeldingen moeten krijgen. Ik heb paar weken geleden nog meer dan 200km/pu gereden met de 2.2dci met 283000 op teller geen probleem!!

Maar ook al zie je geen melding meer staat het meestal nog wel in het geheugen van de computer.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Vandaag start de auto helemaal niet..!

Start moter draaid wel maar hij slaat niet aan..! heb nog effe wat diesel rond gepompt met balg en weer geprobeerd maar nee...

Lijkt wel of ie niet gloeid...?

Iemand een idee..? bdp sensor ofzo..?

thanks

8je (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet gaan gokken door zomaar van alles te vervangen, maar gewoon eerst even laten uitlezen. (zoals oldford gelijk al aangaf.)

spf_clio (0), 14 jaar geleden

4 x gloeispiraal kapot... (en een litertje olie... )

skybolt (0), 14 jaar geleden

Zoals boven al is vermeld heeft het inhouden bij 160 km geen relatie met je kapotte gloeispieralen,of is dat hiermee ook opgelost?
Als je ineens olie gaat verbruiken kan dat duiden op slecht afdichtende zuigerveren, dus compressie verlies dus vermogens verlies dit zou een oorzaak kunnen zijn van het niet meer halen van de boven de 160 km.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Ik heb nog geen 160 gereden vandaag... laat het jullie nog weten...

Als ik dus boven de 160 kwam ging het gloei spiraal lampje branden...

De fout melding na uitlezen van de motor was van alle 4 de gloeispiralen die kapot waren... (start probleem) en een relais ding dat was waarschijnlijk ontstaan na het langdurig willen door starten...

Verder was er geen melding te lezen.

Bij de terug val als ik boven de 160km/h rij gaat mijn service lampje NIET branden... Maar nogmaals dat moet ik nu nog effe proberen... Die liter olie is normaal volgens mij na 30.000 km... ik rij er 55.000 het jaar...

(die gloeispiralen zijn toch ALLEEN maar nodig bij het starten..? als ie draaid doen ze toch niets meer..?)

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik ben bang dat je met aangesloten test-apparatuur harder moet gaan rijden dan 160 en op dat moment dan de foutcodes uitlezen.
Bij dit bouwjaar zijn de gloeibougies alleen nodig bij de koude start.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Nope auto doet nog steeds het zelfde boven de 160...
Het is een dci...

skybolt (0), 14 jaar geleden

Rode en gele lampjes horen niet ,punt.
Maar de auto heeft volgens de testgegevens een top van 175 km/uur daar is na 203.000 km 15km vanaf gegaan.
Ikzelf loop ook niet meer zo hard als toen ik 16 was, daarintegen rook en zuip ik wel veel meer.

Hou de boel en jezelf heel, dan maar iets langzamer.Houd je waarschijnlijk nog een hoop geld in je zak ook.

Je zou eventueel het luchtfilter eens kunnen vervangen,en kunnen kijken of het inlaatspruitstuk nog roet en koolvrij is,
volgens andere topics zouden de 1.5 dci motoren flink kunnen vervuilen.(egr)

grtjs Rob

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Egr klep is reeds schoongemaakt... Het is de dci met 80 pk niet die met 65..
Hij start nu weer niet 24 uur geleden is ie gerepareerd. Denk dat de gloeispiralen weer kapot zijn...!

Heino4267 (110), 14 jaar geleden

Je eerder opmerking over een relais in aanmerking genomen: Dan meet je toch even of er spanning op die gloeispiralen komt bij het starten?
Eén kapotte gloeispiraal is logisch, vier tegelijk niet. En met drie werkende gloeispiralen start de motor ook wel.
Ik denk dat je gloeispiralen geen spanning krijgen.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Morgen gaat ie terug naar de garage... Heb natuurlijk garantie op die gloeispiralen...
Hou jullie op de hoogte... Alle 4 de spieralen waren tegelijk kapot..! Had de garage ook nog nooit gezien...

sjaak r (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat je een probleem hebt met je verstuivers.
Dit komt vaker voor bij deze motoren en dan gaat bij boven een bepaalde toerental in de storing.
Tevens krijg je dan startproblemen omdat hij tijdens het starten niet genoeg druk opbouwd.

Hummer01 (0), 14 jaar geleden

[quote=sjaak r]Ik denk dat je een probleem hebt met je verstuivers.
Dit komt vaker voor bij deze motoren en dan gaat bij boven een bepaalde toerental in de storing.
Tevens krijg je dan startproblemen omdat hij tijdens het starten niet genoeg druk opbouwd.[/quote]
Hier sluit ik me bij aan.

Vorige week moest ik er ook aan geloven. Maar hoe loopt de motor? Die van mij trilde ook erg op dat moment.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Motor draaide prima...
Hij staat nog bij de garage hou jullie wel op de hoogte...
Als ie bij een bepaald toerental zou gaan storen, zou die dat ook op
lage snelheden moeten doen toch...

Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden

Probleem zal idd aan 1 v.d verstuivers liggen! Warschijnlijk spuit deze niet meer goed in onder de juiste hoek, hierdoor heb je dus ook de kans dat je je gloeistift beschadigd door koolafzetting, doordat de brandstof neerslaat op je gloeistift zal deze niet meer goed werken. Laat bij de garage een lekstest op alle 4 de verstuivers uitvoeren, en dan denk ik dat je probleem is verholpen.

skybolt (0), 14 jaar geleden

En hoe staat het ervoor?

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Ik heb de clio zaterdag opgehaald... heb er nu zo'n 400 km mee gereden... hij start maar heb nog niet boven de 160 gereden... het verkeer/weer liet het niet echt toe...

Ze hebben alleen de bdp sensor vervangen de garage had hem naar de dealer gebracht... die konden alleen dit vinden...

Moet er nu een week mee rijden dan kunnen we zien of dat het was... Ik had ze nog gevraagd of ze hem met apparatuur effe boven de 160 wilden trappen maar dat gingen ze echt niet doen... (ze vonden het heel grappig dat ik dat vroeg..!)

As zat rij ik langs de garage voor de bon... voortaan breng ik hem alleen nog maar naar de dealer denk...

sjaak r (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan me bijna niet voorstellen dat het probleem van boven de 160 km/h ook opgelost is daarmee.
Maar goed je weet maar nooit. Houdt ons op de hoogte.

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Nee dat inhouden bij 160 en het gaan branden van de gloeispiraal lampjes zijn er niet mee verholpen...

Hij start wel weer perfect..!

sjaak r (0) PRO, 14 jaar geleden

Blijf er bij dat je probleem in de injectors zitten

spf_clio (0), 14 jaar geleden

Sjaak ik denk dat je gelijk hebt... Daar laat ik nu een afspraak voor maken..! dan gaat ie mee rijden en hangen we app. aan de auto... om te meten...

Hou jullie op de hoogte... thanks iig..!

sjaak r (0) PRO, 14 jaar geleden

vraag dan of storingscode df 147 er in zit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.