Renault Laguna: lijkt of hij vast zit

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 18i

sta hier ook op met distriebutiereim vervangen maar heb gekeken en zie aan de snaar niks ,
hij ging even rond met het starten maar lijkt wel of die nu vast zit ,
er was 1 bougie die strak tegen de electrode zit wat kan het probleem zijn

hop-enschede

Geplaatst door hop-enschede (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je de snaar losgehad ??????, zoja, dan zal hij waarschijnlijk verkeerd liggen, en loopt er nu een klep tegen de zuiger.

Zo nee, heb je dan afgelopen weken last gehad van waterverlies ????, indien zo, heb je waarschijnlijk waterslag ( water op de zuiger) en dit kun je niet samenpersen. REMEDIE, bougies los, en dan zou hij ( na een mooie fontein ) wel moeten rondgooien.

Groeten Marcel

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

hallo hellbat
nee de snaar is er niet afgeweest .
maar hij wil ook niet meer starten ook zonder bougie

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

lijk of hij stroom wegtrekt ergens zodat de accu leeg is overstarten helpt ook niet is geen beweging in te krijgen weet niet of aanslepen een optie is

AS1 (115), 16 jaar geleden

vastgeslagen startmotor? probeer eens aan te duwen/slepen.

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

AS1 bedankt zal het proberen maar vindt het raar dat hij opeens slecht ging lopen leek alsof de snaar een paar tanden was versprongen ,water zie ik zo niet liggen maar heeft wel waterverlies .
1 bougie is strak tegen de electrode gekomen denk door het ploffen van de motor.
wat kan er aan de hand zijn ?????

AS1 (115), 16 jaar geleden

heb je nou alleen een startpoging gedaan of heeft hij wel een tijdje gelopen?

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

hij heeft gelopen totdat er een rattelend geluid kwam leek op een verkeerde afstelling van kleppen en ontsteking dus dacht aan distributie snaar
maar deze ziet er nog goed uit en staat optijd de merken staan goed dacht ook aan verkeerde druk in de cilinders vandaar mijn vraag over de electrode van de ene bougie heb geprobeerd om te starten zonder bougie`s maar de startermotor komt niet rond ook niet met startkabels erachter valt stroom geheel weg.
inhet begin dat ik ermee bezig was ging die ff rond daarna niet meer wou namelijk kijken of de kleppen en nokkenas goed rond gingen en er niks mis zou gaan maar zover laat hij me niet komen .hoop op een goedkope oplossing m.v.g. jan

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

ik begin met grote vrezen te vrezen, dat je nokkenastandwiel los zit.

Groeten Marcel

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

hellbat hoe kan ik dat dan controleren en waarom staat hij dan wel op tijd boven bij de nokkenas,
toen hij even rond ging toen ging de nokkenas ook wel rond

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

poelie van de krukas los ?? (is ook een 1.8 i, maar ik weet niet of het eenzelfde motor is :S )

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

sjaak heb de poelie wel los gehad maar heb er geen teken gezien dat hij op een bepaalde manier er weer op moet bedankt voor de tekening maar deze is niet de juiste jammer genoeg

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

bij twijfels over merkteken
zuiger van cilinder 1 boven zetten(bij de meeste auto's komt dit overeen met de merktekens) moeten de kleppen van cilinder 1 of 4 op tuimelen staan
zuiger cilinder 2 boven dan kleppen van 2of 3 op tuimelen
zo kun je gebroken spieen lokalizeren

skybolt (0), 16 jaar geleden

Ik zou het zoeken in de cilinder met de dichtgeslagen bougie. Ongeacht of de distributie op tijd staat,de zuiger maakt ten opzichte van de bougie altijd de zelfde slag.(dus de zuiger raakt nooit de bougie)
Hoogst waarschijnlijk is er een klep defect welke tussen je zuiger en je bougie terecht is gekomen ,dit
kan ook je kop vanbinnen doen scheuren wat weer duidt op niet zichtbaar koelvloeistof verlies.
Al met al lijkt het er toch op dat de kleptiming niet goed staat en daardoor beschadigde kleppen.
Het kan ook zijn dat er een klepzitting is losgekomen en de boel kapotgemaakt heeft.

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

je kan ook de bougie's er uithalen en kijken of je de motor op de krukas rond kan draaien , als dit niet lukt even de multiriem losmaken en nog een keer proberen , als je hem niet op de kr.as kan draaien zit de motor vermoedelijk vast

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

jongejans en alex bedankt voor de berichten klinken niet leuk maar ja moet het gaan bekijken mocht het ergste aan de hand zijn waar haal ik dan eventueel een mototblok weg om hem weer aan het lopen te krijgen of is sloop een betere optie gezien zijn leeftijd ,alhoewel ik het een mooie luxe wagen vindt (als het rijdt)
is vervanging van de kop voldoende of moet er meer gebeuren vraag het maar .
of weet iemand een motor die ook op gas loopt voor weinig laat het me dan maar weten bedankt allemaal voor de intresse of belangstelling sta er nog steeds voor open m.v.g. jan

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zou als ik een motor moest hebben deze op www.onderdelenlijn.nl zetten dan bellen of mailen de bedrijven die zo'n motor hebben liggen wat hij kost ( ik heb goede ervaringen met sloperij de zaag ) die bregen hem ook thuis
alsvast suc6

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

beste heren langs deze weg wil ik jullie weer eens iets vragen welke motor past erin past er ook een motor in van de laguna 2 of moet het bouwjaar wel overeenkomen zag er een paar staan op ojderdelensite ,maar weet niet of die wel passen groetjes Jan

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

juistemotorcode aanhouden ivm alles wat er op en aanzit aan electronica
bak en koppeling

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]juistemotorcode aanhouden ivm alles wat er op en aanzit aan electronica
bak en koppeling[/quote]
Idd, NIET gaan pikvogelen, dan krijg je alleen maar ellende met storingen en incorrecte waarden.

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

heren een vraagje is het inderdaad zo dat een cilinderkop van een volvo gelijk is aan die van een laguna deze kop die ik kan kopen komt van een volvo met code b18 u.
zelf heeft de laguna de code b56,556 1.8(b56s/t/0.
alvast mijn dank

AS1 (115), 16 jaar geleden

hoe is dit afgelopen?

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

hallo as1
door omstandigheden nog niet aan begonnen , tevens zoek ik nog een omschrijving omtrent het de-monteren van de kop denk namelijk wel dat er een klep kapot is want kan de motor op geen manier draaien zit wel cast en hij heeft de accu kompeet leeg getrokken .
hoop dat je misschien een schema voor me hebt waar ik mee aan het werk kan b.v.d. Jan

AS1 (115), 16 jaar geleden

Bij deze:

[url=http://imageshack.us][img]http://img516.imageshack.us/img516/6605/...[/img][/url]

hop-enschede (0), 16 jaar geleden

as1 bedankt voor de interesse en voor de gegevens hou je op de hoogte als ik er mee bezig bent wens je verder een prettig weekend toe groetjes jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.