Renault Megane: loopt af en toe op drie cilinders

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 14-16v

Hallo ik heb hier een probleem met een megane die soms op drie cilinders loopt.
We hebben een grote beurt uitgevoerd en toen ook de distributieriem verevangen.
Hij liep na dit alles nog goed en de klant heeft ook nog ongeveer 200 kilometer met de auto gereden.
Opeens wilde de auto niet meer aan slaan en kwam dus weer bij ons terecht.Bij ons sloeg hij wel aan maar er zat wel een foutcode in van de vliegwielsensor.Deze hebben we dus vervangen maar de motor loopt toch niet lekker.
Het lijkt of de injector van de derde cilinder minder mee doet,deze omgewisseld met de vierde maar geen resultaat.
Wie weet nog raad.
Bvd Dirk.

dirk2281

Geplaatst door dirk2281 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Is er niet een bobine stuk?

Siem Bijman (115) PRO, 17 jaar geleden

Inderdaad gaan de bobines nogal eens stuk. Je zou ze kunnen wisselen om het probleem te lokaliseren

dirk2281 (0) PRO, 17 jaar geleden

Helaas geen bobine stuk deze heb ik ook al met elkaar omgewisseld.
Morgen maar even compressie meten voor de zekerheid.

janh5107 (0) PRO, 17 jaar geleden

wisselen met een nieuwe bobine omdat ze per paar in serie zijn geschakeld.
J.E

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden


[quote=dirk2281]Het lijkt of de injector van de derde cilinder minder mee doet,deze omgewisseld met de vierde maar geen resultaat.
Wie weet nog raad.
Bvd Dirk.[/quote]
Welke injector benzine injector ? Wat voor LPG installatie zit er in ?

dirk2281 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nieuwe bobine geprobeerd maar toch niet goed lopen.
Ja ik de benzine injector omgewisseld.
Maar het probleem is waarschijnlijk ingezakte klepzittingen.
De auto heeft ook al 157000 gelopen op LPG dus is die kans wel aanwezig.
Hij rijdt gewoon goed alleen stationair loopt hij te hokken.
Nog wel even HC gemeten maar die was niet schrikbarend hoog,rond de 100.

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

Een HC van 100 ppm is behoorlijk hoog voor een Renault. Bij een goeddraaiende motor is die waarde beneden de 20 ppm.

De compressiemeting kan je het beste uitvoeren bij koude motor.

sgm (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat het inderdaad de klepzittingen zijn. Mijn Laguna was rond dezelfde KM-stand aan de beurt en dat was ook alleen stationair merkbaar.

dirk2281 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties.
De klant heeft de auto weer meegenomen en blijft het even aanzien,hij vond dit geen groot probleem zolang de auto maar wel start en goed rijdt.
Dus helaas geen koppie eraf maar weet wel voor bijna 90% dat het de zittingen zijn.
Groetjes Dirk.

sgm (0), 17 jaar geleden

Vraag me alleen af wat de risico's zijn van doorrijden met dit probleem. Want als er kleppen blijven openstaan, kunnen ze heel snel verbranden met mogelijk ernstige motorschade tot gevolg.

dirk2281 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja dat weet ik en dat hebben we ook aan de klant uitgelegt.
Dus is eigen risico.

jobford (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

Jouw krukaspoelie is spieloos kijk die is goed na of die vast zit
Of tijdstip niet is versprongen...

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

job,

Dit is een topic uit 2006,reageren heeft geen nut meer zal inmiddels wel zijn opgelost.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.