de auto heeft 35.000 gelopen en de vraag is of er nog een eurogas instalatie ingebouwt kan worden,of vialle.
en wat de kosten zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat de kosten zijn dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat deze wagens uitermate geschikt zijn voor gas g3.
Sytze
?
Die mening uitermate geschikt deel ik niet helemaal, het werkt goed maar wel een nadeel: De klepzittingen zijn minder hard en aangezien de kleppen nog gestelt moeten worden bij dit blok heb je meer onderhoud. Maar ok, je auto verkopen en iets anders kopen kan een stuk duurder zijn dus als je gas in laat bouwen kies van voor Vialle. Met wat aandacht voor de pomp in de tank is dit een zeer goed en storingsvrij systeem.
[quote=pieterp9094]Die mening uitermate geschikt deel ik niet helemaal, het werkt goed maar wel een nadeel: De klepzittingen zijn minder hard en aangezien de kleppen nog gestelt moeten worden bij dit blok heb je meer onderhoud. Maar ok, je auto verkopen en iets anders kopen kan een stuk duurder zijn dus als je gas in laat bouwen kies van voor Vialle. Met wat aandacht voor de pomp in de tank is dit een zeer goed en storingsvrij systeem.[/quote]
welke pomp in de TANK?? pieter! er wordt hier immers niet gesproken over een LPI systeem, overigens is een LPI systeem op dit motortype ook niet van toepassing...
paul,
Vialle heeft (had) ook nog meer dan alleen LPi... Dan hoef je zelf en hoef de inbouwer zich ook niet druk te maken over de pomp in de tank en is het weer een nadeel minder ! Ik weet echter niet of Vialle uberhaubt nog wel iets aan biedt voor de 2.0 8v... Jij toevallig wel Paul ?
Hallo Pieterp9094,
De systemen die Vialle vroeger leverde voor deze auto's waren AMS-systemen. Die worden niet meer geleverd door Vialle. Maar ook de oude systemen van Eurogas, als je die al zou willen, zijn niet meer leverbaar.
herbert wil een LPG systeem, ik heb er al een in mijn auto ;-)
maar is het alleen nog maar LPi wat er bij Vialle te koop is ?
Idd Vialle levert alleen nog LPI systemen voor de after market
Hoeft helemaal geen Vialle in hoor! Kan een gewoon systeem van Landi in. Paar gasinjectoren en verdampertje voorin en niks niet dure pomp in de tank! Nieuw compleet voor dik 2000,- En geen risico dat je over een paar jaar een dure pomp moet vervangen. En gewoon G3.
Sytze
p.s. wij bouwen NIET gas is!
Sytze volgens mij gaan die verhalen over die pompen, over pompen van een jaar of 10 geleden. De pompen die tegenwoordig verkocht worden in de LPi systemen zijn i.i.g. beter. Ook de aansturing is zodanig dat het de levensduur positief beinvloed.
Bestaat Renzo Landi eigenlijk nog wel ? Volgens mij is dit ook teleflex tegenwoordig :-(
By the way, Vialle systeem heb je ook voor 2000 euri dus verschil valt wel mee, www.gasfx.nl. Ik zie hier echter niet de 2.0 8v bij staan.... dus het kan nog wel eens tegen vallen Herbert. We horen het wel.
Renault raade het af om in een 2.0 8v gas inte bouwen i.v.m de kleppen
die na 75.000 km in de kop weggezakt zijn!
Klopt maar volgens mij lag dit ook vooral aan het LPG systeem dat Renault zelf leverde voor deze auto's ..
Of je nu vialle AMS of eurogas inbouwde de problemen
waren het zelfde.
Nou dat valt me dan reuze mee, dat die vialle ook 2 ruggen kost, had ik niet gedacht! Maar goed, Renaultjes lopen er best wel goed op, alleen na 150.000 km ff koppie reviseren, maar dat kost de wereld ook niet.
Sytze
[quote=graalus]Of je nu vialle AMS of eurogas inbouwde de problemen
waren het zelfde.[/quote]
Inderdaad daarom zou ik er LPi opzetten
Welke problemen dan in godsnaam?! Nog nooit van gehoord. Alleen de kleppen, thats it!
Sytze
Ik denk dat graalus juist de kleppen bedoelt.
Zou je denken pieter? Das toch niet een groot probleem? Als kilometerstand in zicht komt ff koppie lichten en gelijk ff harde zittingen en gaskleppies derin, man waar heb je het over, appeltje eitje! Meteen ff riempie en de rest, en klaar is keessie weer, op naar de volgende 150.000 kilometers.
Sytze
[quote=graalus]Renault raade het af om in een 2.0 8v gas inte bouwen i.v.m de kleppen
die na 75.000 km in de kop weggezakt zijn![/quote]
Dat was in '98 toen Renault met die vaste stoterbussen kwam waardoor het kleppenstellen een grote klus werd.
Klopt wel Sytze hoe jij het ziet maar veel mensen worden al bang als alleen al de motorkap open moet!
[quote=Henk Nobach][quote=graalus]Renault raade het af om in een 2.0 8v gas inte bouwen i.v.m de kleppen
die na 75.000 km in de kop weggezakt zijn![/quote]
Dat was in '98 toen Renault met die vaste stoterbussen kwam waardoor het kleppenstellen een grote klus werd.[/quote]
Ja oke henk, maar klepstellen moest je anders toch ook? Misschien iets vaker, maar het zijn toch prima dingen op gas?
Sytze
Ze lopen inderdaad goed op lpg als je het kleppen stellen en kop revisie
geen probleem vind,lekker gas inbouwen.
Yep, wachten is uitstellen van geld verdienen.
Mijn R 21 met 1.7 motor loopt al 240.000km op gas.Nooit kleppen gesteld Uitlaatklep staat nog steeds op 0,3mm! Sowiso niet kapot te krijgen die motor!
Kan me niet voorstellen dat Renault ineens zachtere kleppen of zittingen is gaan monteren.
Maar het zal wel zo zijn dat de nieuwe motoren meer toeren maken bij dezelfde snelheid.
18 jaar
Zijn idd super op gas, je merkt het amper dat je op gas rijd.
Sytze
Een 2.0/1.8 Mot Van Renault Ook Al Stel Je Kleppen Rond De 75000km Gaan De Zittingen Eraan, Maakt Niet Uit Wie Het Inbouwt Of Welk Merk Dit Is.
18 jaar
We hebben in onze Scenic uit 1997, 1.6e 8 kleppen, met 48000km op de teller een Vialle LPI gasinstallatie laten inbouwen. Dit was in November vorig jaar. Het gaat om dezelfde Vialle LPI instalatie die je via GasFx ook ingebouwd krijgt. Renault Nederland en GasFx zeggen dat er geen pakket voor is. Maar de betere gasboeren hebben wel degelijk de mogelijkheid om deze Vialle LPI in te bouwen.
Boertien in Emmen is zo'n bedrijf.
Ben er zeer tevreden over, en niet alleen bij het tanken. Verbruik is zo tussen de 1 op 10,8 en de 1 op 11,9. Gemiddeld kom ik op een 1 op 11,6 over de afgelopen maanden.
Het verhaal van de pompen is van enkele jaren geleden. Op het moment zijn de injectoren van AG slecht nieuw te leveren.
Bovendien krijg je 2 jaar garantie op een Vialle LPI instalatie.
Het verhaal over de ingeslagen kleppen ken ik ook. Hoor daar zeer verschillende verhalen over. Stel zelf de kleppen en wacht gewoon af.
Johan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar