close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault master: Master

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel

Hallo collega's....
Klant is de enige sleutel van zijn master kwijt....
Kan natuurlijk het contactslot vervangen maar hoe kom ik dan van de startonderbreking af ??
Op een makkelijke en goedkope manier dan ....
Grt
Jolitech

Geplaatst door

Jolitech (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitschakelen startblokkering: niet aan beginnen als professional (Officieel kan dat ook niet) !

Bij een auto horen twee sleutels.
Rijden met in totaal één sleutel is een bewust genomen risico (dom, dom).
De beste oplossing is een compleet nieuwe sleutel bestellen bij de dealer en die laten inlezen op de auto.
Je kunt dan meteen informeren of via het nummer op de masterkey (die hij waarschijnlijk óók niet meer heeft, maar wat wellicht nog te achterhalen is, de dealer weet dat) de originele sleutelbaard mee nabesteld kan worden.

Zo niet: Het sleutelprobleem is dan op te lossen via een tweedehands contactslot met bijbehorende sleutel (als "Model" voor kopiëren, of de baard overzetten in de nieuwe sleutel, dat kan soms). Denkt hij dan ook aan het bestuurders-deurslot en achterdeur slot van dezelfde auto als waaruit het contactslot komt?

Heino4267 645

10 jaar

Hallo Heino,
Bedankt voor uw reactie.....echter...
Deze vraag was bedoeld voor collega's ...
Met alle respect ; u weet waarschijnlijk niet wat het in deze tijden inhoud om je klant tevreden te houden...

Jolitech 0
badge

10 jaar

Niet om het een en ander, maar de particulieren hier helpen aan de lopende band professionals. Vaak zitten de creatieve oplossingen in de hoek van de particulieren. Ik vind de bovenstaande reactie dan ook een tikkeltje denigrerend richting Heino, temeer omdat zijn beredenering volledig juist is. De klant dient zelf te beseffen dat als hij maar 1 sleutel heeft, en die ook nog eens kwijt raakt dat de kosten dan hoog uit kunnen vallen in een auto met startonderbreker. Als de klant dat niet kan of wil accepteren, dan vraag ik me af of het wel de moeite waard is om er risico's voor te gaan lopen.

RPJdeWeert 0

10 jaar

No offence taken, ik hoop dat het snel wordt opgelost!
@Rob: Thanks!

Heino4267 645

10 jaar

Op chassisnr. een nieuwe sleutel bestellen bij de dealer. (bij voorkeur 2)
en in laten leren op het systeem.
Er zijn geen andere mogelijkheden. Sloopdelen zou ik me niet aan wagen eerlijk gezegd, dat is qua arbeid ook duurder als een nieuwe sleutel.
Alle gegevens zijn bij de dealer bekend. wel even legitimatie van de klant meenemen en het volledige kentekenbewijs anders helpen ze je niet.

Heino had grotendeels gelijk.
Een particulier heft natuurlijk niet altijd alle wijsheid in pacht, maar dat heft een prof uiteindelijk ook niet.
Om even de lucht te klaren wil ik er graag over zeggen dat ik problemcar een mooi medium vind om een ander te helpen, maar ook om er zelf van te leren.
Dat is voor een particulier natuurlijk ook zo.
De enige manier om te leren is door actief mee te doen, en ja, soms ga je daarmee op je muil. profs ook.

Geachte allemaal,
Ik begrijp de reactie's...
En begrijp mij niet verkeerd ...alle reacties zijn natuurlijk welkom.
Het is wel zo dat ik al 30 jaar deze wereld werkzaam ben (en aardig wat ervaring heb) , en al een jaar of 3 gebruik maak van deze site.
Natuurlijk kan een particulier een bijdrage hebben...zeer welkom zelfs ...
We leven echter in een tijd dat elke "kleine" zelfstandige het moeilijk heeft het hoofd boven water te houden,,, Zo ook mijn klant met zijn Master..
We moeten in deze tijd alle zeilen bijzetten en elkaar helpen..
Voor elk probleem is er ergens altijd !! ja altijd !! een goedkopere oplossing.
Heb pas een probleem met de raambediening van een Scenic uit 2005 aan de hand gehad..
"blokje"op de raammotor wat de comfortregeling stuurt doorgebrand...
Elke Dealer zal je vertellen dat dit niet los leverbaar is dus..compleet nieuw (en duur) mechaniek kopen ??
Niet dus...
Heb na speurwerk een bedrijfje in Engeland gevonden die deze module gewoon los levert voor slechts €40,-...!!
Dus..probleem voor veel minder dan normaal opgelost.
Ook startonderbrekingen van diverse auto's zijn toch (na een beetje zoeken) op te lossen..
Natuurlijk kan ik bij de dealer 1 of 2 sleutels bestellen en laten inleren......dan is de klant zo'n €350,- verder..Dit is voor een kleine zelfstandige zoals hij gewoon een behoorlijke aanslag op zijn budget ..vandaar dat ik een goedkoper oplossing zoek die er vast wel ergens is..??
Nogmaals,... elke reactie is uiteraard welkom maar ik zoek verder en hou jullie op de hoogte.
En bye the way... dit is zeker een mooi medium..
Grt
Jolitech

Jolitech 0
badge

10 jaar

Dan wil ik toch graag de advocaat van de duivel uithangen.vanuit mijn Eigen oogpunt als garagist.
Ik vind dat zowel de garagist als de klant beiden iets moeten winnen aan een reparatie, een win win situatie.

Even een testcase: (waar gebeurd verhaal)

Klant met weinig geld komt met een Peugeot 106 voor een APK.
Remklauw was lek, uit elkaar gehaald, zware corrosiie in de cylinder, niks meer aan te doen.
Om het goedkoop te houden ben ik naar de sloop gereden voor een andere klauw (1 uur weg geweest van de zaak)
Bij terugkomst wil ik de ontluchtingsnippel losdraaien, muurvast.
Warm gemaakt, kruipolie etc etc, KNAK afgebroken.
Boren, tappen, tevergeefs, helaas niet te redden. (Weer een uur verder)
Terug naar de sloop (weer een uur kwijt) helaas niet meer dezelfde klauw op voorraad......

Dus total: demontage 0,5 uur / 2x naar sloop 2 uur/boren , tappen , klooien 1 uur / is samen al voor 157 euro arbeid en nog 50 euro voor de klauw.
Dat maakt een totaal van 207 euro dat berekend zou moeten worden, maar alleen zonder enig resultaat.
Zelfs al zou het gelukt zijn , kost het meer als een nieuwe.

Einde van het liedje, nieuwe klauw erop van €115.- en een half uurtje werk, probleem opgelost voor ongeveer €150.-
Ofwel, de tijd en moeite die je moet doen om een "goedkope oplossing" te regelen kosten je veel meer dan het uiteindelijk oplevert.
En als mede kleine ondernemer pas ik daarvoor, ik wil ook graag eten. al die extra tijd kun je niet zomaar berekenen dus schiet je er zelf bij in.
Ik prober andermans problemen op te lossen, maar ik zorg er wel voor dat andermans problem niet MIJN problem word.
en klant moet uiteindelijk ook begrijpen dat je niet voor de lol staat te werken, maar voor je leversonderhoud.
Nogmaals, ben ik niet te beroerd om mensen te helpen want anders zou ik hier b.v. ook geen berichten posten.begrijp me niet verkeerd.

Nieuwe spullen monteren brengt ook weer garantie met zich mee, is een veiliger gevoel voor zowel de monteur als voor de klant.
En je blijft niet zelf achter met een berg uren die je niet kan factureren.

Met alle respect en absoluut niet lullig bedoeld, het is slechts mijn visie.

Ok... als je éénmalig wat tijd moet investeren om een veel voorkomend probleem in de toekomst voordeliger op te lossen dan loont het natuurlijk wel de moeite.
Dat ben ik roerend met je eens.
Maar een klant die al zijn sleutels kwijt is gebeurt zeer zelden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.