Renault Master: Master 2.5 dci trekt soms niet door

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 DCI G9UA

De auto trekt soms helemaal niet door en reageert dan traag op het gaspedaal, en sporadisch loopt de auto goed
na het uitlezen van het motormangment krijg ik foutcode DF056 (p0100) Luchtmassameter foutief signaal. deze fout kan ik niet wissen ook niet
op het moment dat de auto wel goed loopt, de fout kan ik wel wissen als de auto alleen op contact staat
het probleem is dat deze uitvoering van renault geen luchtmassameter heeft.

de map sensor/tempsensor die tussen de intercooler en inlaatspruitstuk zit is vervangen
de egr klep is gereinigd maar het probleem blijft bestaan.

De meetwaarden van de mapsensor/tempsensor klopt wel
de meetwaarden van de luchtmassa blijft op 0 gram staan

Wat kan dit probleem veroorzaken????
Waarom krijg ik een fout op de lmm terwijl deze er helemaal nier op zit????

Chassis nr. VF1UDCWG636103318

Wie heeft dit eerder meegemaakt??
ik hoor het graag.

Mvg.
MvdB

Geplaatst door

MvdB (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja dit las ik hier ook over een master (geloof) ik. Maar daar kregen ze een fout over waterafscheider voor de diesel die er niet op zat. Kwam neer op herconfigureren.

http://problemcar.nl/viewtopic.php?pid=9...

Safrane10698 0

12 jaar

Is de massameter gewoon niet defect.
Deze moet stationiar toch al een waarde hebben.
Storingen kun je alleen wissen als de auto op contact staat en niet lopend.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Zit geen lmm op volgens ts.

Safrane10698 0

12 jaar

Kom op een g9u uit 2006 zonder lmm dat kan niet.
Of de auto is ouder of je kijkt niet goed.

limp 0
badge

12 jaar

appart, een g9u zou inderdaad een luchtmassameter moeten hebben. is deze master toch geen kangoo he???

timhoeks2 0
badge

12 jaar

Ik heb het zelfde als TS starter en zoekt ook antwoorden...
Auto heeft geen LMM (op die plek zit een behuizing zonder de sensor erin (en is ook fabrieks origineel afgedicht)
De turbo druk sensor/tempsensos in de turbo buis onder de gas/stopklep is vervangen.
En egr klep is ook vervangen.

Heb de stekkers van de MAF door gemeten gemeten wat binnen de waardes vallen:
Pin 1 massa 0.00v (ook 0ohm weerstand)
Pin 2 voeding tempsensos 4.9v gemeten
Pin 3 voeding druksensor eveneens 4.9v gemeten
Pin 4 gaat naar ECU en ik heb hiervoor geen correct schema
In het schema wijken de stekkers af op ECU...
Ik heb 3 stekker en volgens schema zou het er 1 zijn 🤷🏼‍♂️

Betreft in mijn geval een
Opel Movano 2.5dcti 82-BZ-VV
Vin VN1F9BMD636452617

Sorry vergeet de foutcodes
P0100 massaluchtdoorstromingssensorcircuit bereik/prestatie - permanent

P1653 Gloeiapparaat circuit algemene fout - permanent

Goeden middag. Ik ben nieuw op deze site en bezig met de auto van mijn schoondochter, een Master II 2.5 dCi van 2006 met precies hetzelfde probleem als het begin van dit onderwerp van MvdB. Is er inmiddels, na 10 jaar, al iemand met een oplossing. Ook bij deze auto zit er geen LMM op. Dat geeft de dealer ook aan.

Harold1951 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.