auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: megane 2.0 16V cabriolet IDE loopt stationair te hoog bij warme

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: megane 2.0 16V cabriolet IDE

Goedendag iedereen,


We hebben sinds kort een renault megane type zie onderwerp
Bij een warme motor voor een stoplicht gaat de toerenteller netjes naar het juiste toerental , om daarna naar 2000 toeren te gaan en daarop blijft deze staan , na iets gas geven zakt de naald weer netjes naar de juiste waarde en blijft daar ook staan. Dit gaat dus de hele tijd zo.
Aangezien het een IDE motor betreft rijden we op V power en gooien we ook om de 10.000 km een injectorcleaner in.
Ook de motorolie is van hoge kwaliteit dit om de vervuiling van de motor zoveel mogelijk tegen te gaan .
In het onderhoudsboekje hebben ze bij 91.560 km de cilinderkop gereinigd bij een renault garage .
De km stand NAP is ruim 113.000 km
Verders start en rijd de auto perfect reageert goed op het gas zonder hikken etc .
We vermoeden de stappenmotor ? maar waar zit deze ? wie heeft er plaatjes van diverse sensoren/ onderdelen onder de motorkap?
Het probleem echter blijven de inlaatklepvervuiling hoe kan je dit aanpakken of moet om de zoveel tijd de kop compleet gereinigd worden.
Ook hebben we vernomen om de auto als deze warm is pittig te berijden en zeker niet onder of rond de 2000 toeren te rijden.

alle reacties welkom

Geplaatst door

daan1876 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goedemorgen,

Wat bedoel je precies met je laatste zin? Hoezo niet beneden de 2000 toeren komen, loopt hij dan niet goed?

Gr.

robert-1971 0

15 jaar

jawel maar als je rond die toeren gaat rijden of snel schakelt bij lage toeren dan vervuil je de motor sneller heb ik me laten vertellen. MAW optrekken tot 3000 / 3500 toeren en rijden bv in de stad > 2500 toeren en er niet onder gaan zitten . (bij warme motor).

daan1876 0

15 jaar

Inmiddels een tekening gevonden waar de onderdelen onder de motorkap zich bevinden, de stappen motor ziet er als nieuw uit deze ingespoten met siliconenspray, het lijkt erop dat het euvel maar af en toe optrad maar inmiddels geef de toerenteller elke keer als je afremt en de koppeling intrapt 2000 toeren aan. Als je stilstaat en iets het gaspedaal aanraakt zakt de toerenteller netjes naar 750 toeren en blijf daar ook. De garage heeft de gaskabel iets losser gezet maar wist al dat dit niet zou werken en idd hielp geen klap en dus weer terug gezet op de juiste spanning. Wie herkend dit ?

daan1876 0

15 jaar

update het is weg, wat bleek de gaskabel stond te los en een kabeltje erboveop die vastzit met een klemmetje zat zodanig tegen de mantel aan te schuren dat deze af en toe bleef haperen . Opnieuw afstellen en inspuiting deed wonderen.

Helaas vanochtend weer hetzelfde gezeik, het ligt in ieder geval aan de gaskabels, heb eens goed gekeken er loopt een kabeltjebovenop de gaskabel zelf dat met een klemmetje vastzit over de bestaande gaskabel heen? als ik het uiteinde volg van dat kabeltje (bij het palletje) dan zit deze nergens op ? Oftewel de hele kabel doet eigenlijk niets. Heeft de megane soms een trekkende en een drukkende gaskabel?

Achteraf was het toch het gasklephuis, de hardPVC pijp losgehaald dan kijk je zo in het gasklephuis deze schoongemaakt met remmenreiniger
en het probleem is over.

Beste is met de IDE de EGR klep afsluiten met een blinde plaat van 2 mm dan ben je helemaal van dat gedonder af van verroeting van de motor zonder dat de computer in de war raakt aangezien alles gewoon werkt alleen de uitlaatgassen kunnen niet nogmaals in je blok komen.

daan1876 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.