Hallo,
Ik heb een Megane binnen met het volgende probleem:
Tijdens het rijden valt de auto af en toe uit (ben aan het proefrijden geweest en kan geen regelmaat ontdekken), het motorstoringslampje gaat aan en als je weer opnieuw start kun je ook gewoon weer verder rijden. Met de KTS het foutgeheugen gecontroleerd en deze geeft aan:
foutcode 1834 en 1836 extra voorverwarming stationair (niet wisbaar)
Foutcode 182E injector cil 1 overstroom high side
Foutcode 182F injector cil 2 overstroom high side
Foutcode 1830 injector cil 3 overstroom high side.
Injector 4 heeft ook dezelfde foutcode gehad, maar deze is nu nog niet teruggekomen.
Ik heb tot nu toe geprobeerd:
1. massa onder computer en op chassispoot rechts schoongemaakt
2. stekkerverbindingen computer gereinigd, stekkerverbindingen injectors gereinigd
3. Accu vervangen
4. kabelboom gecontroleerd, alleen de buitenmantel van de injectorkabels (de tape) is doorgeschuurd tegen het luchtfilterhuis.
Na het vervangen van de accu kwam de storing er niet gelijk binnen 5 min rijden er weer in en heeft de auto een weekend goed gereden. Nu staat de auto hier weer terug en ik heb eigenlijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Vlg mij kan overstroom alleen ontstaan als er ergens een te hoge weerstand is of al de spanning te hoog oploopt (laadspanning is 14,6 V stationair, op toeren 14,3). Ik denk nu aan de dynamo (regelt mischien niet goed af af en toe) Maar mischien dat iemand dit vaker bij de hand gehad heeft?
Groeten Erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Ik heb het zelfde probleem gehad, bij mij was het toen de inspuiting een kabel was los geraakt, hierdoor trok hij valse lucht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar