Renault Megane: Megane Gaat Direkt In Toeren Na Aanslaan En Valt Terug Stil

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900DTI

Motor Start Redelijk Vlot Gaat Zonder Gasgeven Naar Ongeveer 2000 Toeren En Valt Dan Stil
Bij Het Uitlezen Gaf Hij De Fout Brandstof Actuator
Ook Heb Ik Gekonstateerd Dat Het Brandstofslotje Stroom Heeft Tijdens Het Starten En Darnaa Nog Ong 5 Sec
Waarna De Spaaning Wegvalt
Mogelijk Door Een Beveiliging In Het Systeem
Ik Vermoed Dat Waneer Hij Niet Zou Stilvalen Hij Echt Hoog In Toeren Zou Gaan
Ik Heb De Brandstof Vervangen En Op Lucht Gecontroleerd Hier Blijkt Ales Ok
Ook De Draadbundel Volledig Opengemaakt Maar Ook Hier Geen Probleem
Ansluitingen Zijn Zuiver
Verder Weet Ik Niks Van Deze Wagen Zijn Verleden
Heeft Iemand Een Idee
Graag Reaktie

MAXIM

Geplaatst door MAXIM PRO , lid sinds 15 jaar geleden

5 Reacties

patvdr PRO, 14 jaar geleden

1° is dit een dti of dci (brandstofactuator?)
2° wat geeft clip aan drukken en luchtmassa?

MAXIM PRO, 14 jaar geleden

Dti Van 2001
Op Uw 2 De Vraag Heb Ik Geen Antwoord
Dit Is Mij Meegedeeld Bij Renault Na Het Uitlezen
Intussen Ook De Distributie Gekontroleerd Maar Die Blijkt Recent Vervangen Te Zijn Inklusief
Nokkenastandwiel Van Het Type Met Rubber In Tandwiel
Mij Is Verteld Dat De Actuator Of Regelaar In De Pomp De Oorzaak Zou Zijn
Naavraag Leert Mij Dat Dit Type Pomp Zeeer Zelden Problemen Geeft

MrRiP PRO, 14 jaar geleden

is de BDP sensor ook kort geleden vervangen ?? en de stekker ?? kan proberen de draaden eens om te draaien

MAXIM PRO, 14 jaar geleden

Het Probleem Is Opgelost
Het Zat Wel Degelijk In De Pomp
Onder Het Deksel Bevind Zich Een Klein Zwart Hefboompje ,dat Door Een Servomotortje Gestuurd Word.
Dit Gaat Klemmen Als Gevolg Van Vuil En Water In De Pomp.
Ik Heb Een Reinigingsadditief Toegevoegd En Ong 1 Op 5 Liter Atf Olie In De Tank Gevuld.
Het Hefboompje Diverse Keren Met De Hand Over En Weer Bewogen En De Motor Terug Gestart,
Alles Ok De Eerste 5 Minuten Waarna Hij Plots Stilviel ,terug Het Deksel Verwijderd Nog Enkele Keren Over En Weer Bewogen En Dan Op Stationair Warm Laten Lopen;
Nu Werkt Alles Weer.
Mogelijk Komt Het Probleem Eerstdaags Terug En Dan Zal Ik Verplicht Zijn De Pomp Te Vervangen Of Te Laten Herstellen Maar Eerst Ga Ik Proberen Er Zelf Een Paar Dagen Mee Te Rijden Om Te Proberen.
Toch Bedanktvoor Uw Reakties
Mvg
Peter

MrRiP PRO, 14 jaar geleden

mooi dat je oplossing ons ook laat weten
suces verder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.