Renault Megane: Megane LPG G3 slaat af na 8 s

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hey,

Ben sinds kort trotse eigenaar van een hybride megane. Na aankoop deed de motor het gewoon goed. Maar heb sindsdien een los gekomen uitlaat gehad en opstart problemen. De uitlaat is gefixt, maar de motor valt big steeds uit na zo'n 8 sec. De 8 sec is behoorlijk nauwkeurig: heb het elke dag 6 a 7 keer geprobeerd en elke keer hetzelfde gedrag. Ook gaat het toerental behoorlijk omlaag als ik gewoon weg rij voor die 8 sec. Als ik em warm start of even ermee rij dan geen enkel probleem. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

darkies22

Geplaatst door darkies22 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

een hybride megane uit 2001? ben erg benieuwd.
dus als de motor warm is heb je geen problemen? valt de toerenteller eerst omlaag en slaat de motor dan pas af of andersom?

darkies22 (0), 13 jaar geleden

sorry, het is een megane model s2005 uit eind 2002.

als ie warm is (i.e. ik heb er net een half uur mee gereden), dan is er geen enkel problem. Als ik em aanzet terwijl ie koud is, dan gaat volgens mij eerst de toerental omlaag voordat ie uit slaat. Ik zie dat bijvoorbeeld wanneer ik weg rijd voor die 8 seconden en dan zie ik de toerenteller < 500 komen en soms valt ie uit en soms hapert ie en rijdt dan verder (ligt volgens mij aan de snelheid die ik dan heb opgebouwd). Na de eerste hapering rijdt ie verder perfect.

mvg

darkies22 (0), 13 jaar geleden

Overigens heb ik gemerkt dat de uitlaat, die ik dacht gemaakt te hebben (maar elke keer verkeerd gelast bleek te zijn), nog steeds los is. Nu ik eraan denk, volgens mij begon hij uit te slaan op het moment dat de uitlaat ook lost kwam te zitten. kan dit de oorzaak ervan zijn (lucht in de motor of zo?)

mvg

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Losse uitlaat kan er wel mee te maken hebben. Licht er aan waar dat precies is en of er invloed is op het signaal van de voorste lambdasonde.
Als het lek invloed heeft op de lambdasonde dan zal ook je brandstofverbruik hoger zijn dan normaal.

Sindala (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Losse uitlaat kan er wel mee te maken hebben. Licht er aan waar dat precies is en of er invloed is op het signaal van de voorste lambdasonde.
Als het lek invloed heeft op de lambdasonde dan zal ook je brandstofverbruik hoger zijn dan normaal.[/quote]
Is dat ook zo als de lamdasonde bij het spruitstuk zit en het lek(je) na de katalysator bij de midden demper? want ik ben er nu achter dat het flexibelstukje los zit maar of dat zoveel problemen kan opleveren? en hoe kan je het signaal meten dan bij de lpg specialist?
(http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

darkies22 (0), 13 jaar geleden

het probleem lijkt verholpen te zijn nadat ik tijdens de vakantie alleen op benzine ben gaan rijden. Na 3 weken LPG weer slaat ie niet meer af bij het opstarten. Net nadat ik op LPG weer was overgeschakeld weigerde ie te rijden (gaf aan dat LPG op was terwijl ik een volle tank had), maar na een paar dagen deed hij het weer.

Ik vind het allemaal zeer vreemd, maar als ie het doet ....

Ik wil de mensen bedanken die hier gereageerd hebben. Mischien snappen die wat er gebeurd is ...

Gr,
M

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.