👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Deze auto slaat koud goed aan,loopt direct rond en heeft dan ook een goede emissie met ong. 20 HC.Er brandt dan ook nog geen storingslampje.
Op het moment dat de auto op bedrijfstemperatuur komt begint hij te ploffen achter uit de uitlaat,krijgt hij veel HC's.Ook begint dan het gloeispiraaltje te branden op het dashboard.Het stationair toerental zakt naar 500 toeren en de stationair stappenmotor begint te zoemen(misschien door het bijregelen).
Vervolgens gaat het lampje STOP branden en slaat hij 1 seconde later af.
Zelfs als ik de motor op 5000 toeren probeer te houden slaat hij gewoon zonder te sputteren af.
Op het moment dat STOP brandt valt ook direct de ontsteking uit.
Hierna slaat de auto weer moeiteloos aan en herhaald zich het probleem weer direct!
Verder heeft de hoge drukpomp een poosje terug even een gierend geluid gemaakt wat nu weer weg is.
De auto is reeds uitgelezen bij de dealer en de constateerde geen foutcodes en vertelde dat de motor uit elkaar moest om de kleppen te reinigen.
Voordat ik dit ga doen wil ik graag nog wat meningen horen!
Alvast bedankt!
Danny.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het zo lees denk ik aan de volgende dingen:
temp sensor
Krukassensor
bobine
Maar ik zou eerst eens met de auto gaan rijden met de computer eraan en dan in de gegevens lijst kijken of er abnormale waarden tevoorschijn komen.
Even zoeken op de IDE. Dan kom je div. info tegen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar