close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: megane valt uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 liter

Hallo,
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een megane 2-liter uit 1996 (5-deurs). Gasinstallatie is uitgebouwd en hij rijdt weer op benzine (niet door mij gedaan).Ik zit met de volgende vervelende problemen.
1. na een ritje, stond ik stil bij de verkeerslichten en spontaan viel ie uit. dit gebeurt ook ineens tijdens het rijden, het complete vermogen is weg en alle lampjes gaan aan en je moet opnieuw starten (terwijl dit ook best lang duurt, voordat ie weer daadwerkelijk start!). Ik heb op dit forum gezocht en heb wat tips gevonden en uitgevoerd, maar gisteren viel ie weer een paar keer uit. ik hoop dat iemand mij helpt.
2. de auto haalt; hij klimt naar de 1500 toeren en zakt daarna weer. stationair gewoon even 1 minuutje draaien en dan begint ie weer te halen, klimt ie naar de 1500 toeren en zakt daarna weer.
3. hoog stationair toerental. 1200 toeren. ik heb vernomen dat dit is omdat ie op gas heeft gereden.

Ik heb de min-kabel van de accu vervangen, doorgemeten en maakt goed contact met massa. ook gemeten vanaf motorblok en versnellingsbak. daar zat het probleem niet verwacht ik. De zekeringkasten bekeken, alle zekereringen eruit gehaald, opgeschuurd (oxidatie) en contactspray in kast/op zekering en teruggeplaatst. misschien dat ie even geen contact kon maken, dacht ik. ik heb gaskleppenhuis gedemonteerd en helemaal schoon gemaakt.
Dit zijn de dingen die ik heb gevonden op het forum, maar na de uitvoering hiervan, zit ik nog steeds met de problemen.... wie o wie kan me helpen...?

Geplaatst door

ardje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer het slangetje van de mapsensor eens goed op lekkage, en je verdeelkap en bougiekabels.

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

BDP-gever zou de oorzaak van het uitvallen kunnen zijn.

moderator 0
badge

14 jaar

[quote=Bas_petiet]Controleer het slangetje van de mapsensor eens goed op lekkage, en je verdeelkap en bougiekabels.[/quote]
Dank je voor je tips. Even een update van de stand van zaken! Ik heb de BDP sensor vervangen (doorgemeten etc...) en werkt allemaal. Ik had gehoopt dat eea verholpen was, maar na 3 minuten hetzelfde euvel. de slangen etc, allemaal gecontroleerd (ook verdeelkap, bougies, bougiekabels, bobines) en toen kwam ik achter het volgende. Een hoog toerental, schommelen en ik heb het stekkertje uit de luchtmassameter gehaald. dit had geen enkel effect, terug erin, eruit, etc en de auto vertoonde geen enkele verandering (lijkt me dat het toerental helemaal "doordraait"). Zou dit het ook kunnen zijn? Alvast bedankt!

ardje 0

14 jaar

[quote=moderator]BDP-gever zou de oorzaak van het uitvallen kunnen zijn.[/quote]
Dank je voor je tip. Ik heb de BDP sensor vervangen (doorgemeten etc...) en werkt allemaal. Ik had gehoopt dat eea verholpen was, maar na 3 minuten hetzelfde euvel. Zie reactie van mij boven deze reactie, zou het inderdaad iets met de luchtmassameter te maken kunnen hebben?

ardje 0

14 jaar

even een update wat allemaal gedaan is, met welk gevolg.
vervangen: alle slangen, luchtfilterslang, temperatuursensor inlaatlucht, luchtregelschuif stationair toerental, gasklepweerstand, bdp-sensor

hierna nog steeds hetzelfde probleem. nu is de druksensor inlaatlucht vervangen......

de motor draait nu 1200 toeren stationair. hij haalt (of zaagt) niet meer. ook bij flinke belasting, etc, etc geen problemen meer. hij valt ook niet uit.
Stationair toerental van 1200 vind ik acceptabel. Ik neem aan dat dit niet te wijzigen is?

Het voor de eerste keer starten na een tijdje stil gestaan te hebben, is nog even lastig. zou dit te maken kunnen hebben met bobine of bougies ?
Welke functie heeft de krukassensor in dit verhaal? is het nog nodig hier ook iets mee te doen?

Ik dank ieder hartelijk voor het meedenken en het vrijmaken van tijd om een mogelijke oplossing te bedenken. Misschien dat jullie mijn bovenste vragen ook nog zouden kunnen beantwoorden!!!
alvast bedankt!!!

ardje 0

14 jaar

Het stationeer afregelen kun je handmatig aanpassen door de stationeerschroef in/uit te draaien. Verder als de auto moeilijk start/aanslaat zal dit probleem vermoeidelijk in de ontsteking zitten. Ook eens de kleppen afstellen wil ook nog wel eens wonderen verrichten!! ( Zeker als er eerst een gasinstallatie geeft ingezeten)

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Ik wil jullie hartelijk danken voor het meedenken. Ik heb de auto uit laten lezen, en het bleek de koelvloeistoftemperatuursensor te zijn, die een foutmelding gaf. Hij ging ervan uit dat de motor al warm was, en daardoor deed de motor dus moeilijk met het starten. Ding kost 22 euro, laten vervangen en klaar.
Het starten is nu geen probleem meer, hij haalt/zaagt niet meer (probleem eerder opgelost met luchtinvoersensor) en wonderbaarlijk: toerental is nu 850 toeren (1000-1100 koud). Wat zo'n klein dingetje allemaal teweeg kan brengen!! nogmaals bedankt voor het meedenken!!!!

ardje 0

14 jaar

Mooi dat het opgelost is! Dit kan idd ook het probleem veroorzaken en dit komt ook nog wel eens voor.

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.