Ik heb een probllem met het schakelen van de automaat na een rit met caravan of beladen aanhangwagen op de snelweg als de bak dus heet is. Bij het afremmen na de afrit of voor een drempel schiet de bak in de vrijstand. Ik moet dan stilstaan en de bak opnieuw inschakelen maar bij de volgende drempel gaat het dan weer fout. Is dit een bekend probleem bij de Renaults en weet iemand de oorzaak of oplossing hiervan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jij hebt als het goed is een dp0 bak. Nieuw hydraulisch blok en software herprogrammering is hier meestal nodig als dit nog niet is gedaan. De kleppen slaan namelijk in mij de oude software.
Maar hoe is de olie van geur kleur en peil?
De bak is in september 2013 gespoeld en opnieuw gevuld. Zonder belasting door een caravan of aanhangwagen schakelt de bak prima en geeft geen problemen.
10 jaar
Dan zal je hem onder die omstandigheden moeten uitlezen. Mogelijk krijgt je bak niet voldoende koeling.
Ik weet even niet of deze een radiateur of warmte wisselaar heeft.
10 jaar
Dat met die kleppen en software is een andere klacht.
Dan slaat de bak met een harde knal van de vierde versnelling naar de derde en blijft daar in hangen.
In de meeste gevallen zijn er 2 klepjes die vervangen moeten worden en een herprog van de software van de bak.
Maar in jouw geval zou ik zeggen dat er een probleem zit slippende rembanden of koppelomvormer waardoor deze te warm wordt.
Is het peil van de bak inorde??
Het oliepeil is in orde, want de bak is na het spoelen met de juiste hoeveelheid gevuld. Zou het kunnen dat de temperatuur te hoog word door een slechte radiator. De temperatuurmeter in het dashbord geeft geen abnormale hoge temperatuur aan. De auto heeft ruim 335000 km gereden en is zeer goed onderhouden.
10 jaar
wanneer de auto 335000km heeft gereden dan kan het zijn dat het probleem toch inwendig zijn zoals ik al zei iets met slippende remband .
Een DP0 bak heeft een warmtewisselaar boven op de bak gemonteerd dus geen losse radiateur.
Wanneer de radiateur het probleem zou zijn dan moet de motor temperatuur ook te hoog zijn en dat heb je niet.
Met zown kilometerstand denk ik dat het slijtage in de versnellingsbak zal zijn.
Met een caravan achter de auto wordt de transmissie extra belast waardoor de temperatuur tegen de max grens oploopt.
De onderdelen in deze bak hebben al een behoorlijk aantal kilometers te voortduren gehad waardoor deze klacht als het vrijgooien opzich logisch klinkt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar