close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault KANGOO 1.9 D 65: Mijn diesel wil stilvallen, retourklep stuk?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8Q, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

Alsof hij geen mazout meer krijgt. Ik heb er een jongere dieselpomp opgezet. En deze heeft ook die kuren(pech).
Bij gereden te hebben en dan stationair krijgt hij zijn kuren, daalt in toerental alsof er lucht inzit. En toch zie ik geen luchtbelletjes bij extra gasgeven waardoor hij weer normaal gaat doen. Tankstop heeft al een gaatje voor beluchting, helpt niet.
Die ontluchtingsbalg krijg ik niet hard gepompt. Oftewel werkt het klepje erin niet meer of is er vacuum door deels verstopte leiding. Daar is ook nogdie dieselbacterie die op de grens met water ontstaat. Omdat je leiding onder de auto zit kan er water zitten op dit laagste punt.
Al 1 jaar erger ik mij rot. Met een 20 j oude Renault diesel ben je niet meer welkom in de garage(export of vernietiging)

Geplaatst door

De student (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom rij je de tank niet ver leeg waarna je de aansluiting losmaakt en de tank (helemaal / zo ver mogelijk) laat leeglopen? Daarna krijg je problemen met lucht in je brandstofleidingen, maar dat moet je toch repareren.
Daarna ben je dan wel van je problemen af.
En problemen met bedervende brandstof (door het bio-aandeel) kan je vóór zijn door bij een goed tankstation met veel omzet te tanken. De gevolgen kan je ook tegengaan door enkele keren een anti-bederf additief in je tank toe te voegen.

En dat van die 20 jaar oude auto en niet meer welkom zijn in de garage is niets nieuws:
Kennissen van ons hadden 25 jaar geleden een prachtige BMW 5-serie zescylinder benzine auto.
Altijd dealer-onderhouden. Daar hadden ze al enkele malen gewezen op de mooie nieuwe modellen, maar dat zat er met alle studerende kinderen even niet meer in. Op een gegeven moment begon de auto merkbaar minder goed te rijden, dus na de garage gebracht. Die kregen het niet verholpen, met het advies een nieuwe auto te kopen.
Dus heb ik gevraagd of ik mocht kijken. Wat bleek: nieuwe contactpuntjes, nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap, nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies aangetroffen. Bougies waren niet op de juiste contactafstand gezet en de puntjes ook niet. Dus gecorrigeerd met voelermaatjes en het ontstekingstijstip tijdelijk op het gehoor goed gezet. Daarna bij de lokale garage met een stroboscoop laten controleren (die had ik zelf niet) en het was precies goed. Auto liep weer als vanouds (moest inmiddels wel weer "los" worden gereden) en ze hebben er nog jaren met plezier in gereden.

Heino4267 660

5 jaar

Verstuivers liggen hier al, nog even te testen. Brandstoffilter ligt hier ook. Al die connectoren zijn vervangen door 'n gummi brandstofleiding. En ik ga er een transparante leiding even op plaatsen tussen filter en pomp, bovenaan laat ik een luchtbel zitten zodat ik de stroming kan zien vooruit/achteruit.
De telescopische aanzuigbuis heeft een nieuwe o ring en is vervangen door 1 met minder radiale speling.
Bij de oude pomp was de retourklep stuk, zat vast. Bij deze pomp werkt die.
Bij koude motor heeft die auto die kuren niet(dikte vloeistof).
Resten nog de aansluitingen onder de passagierstoel, bij stoppen of vertrekken kan daar trekkracht opkomen en lucht inspringen.-Of er een retourklep in die ontluchtingsbalg zit weet ik niet, vind ik niet-Ra, ra, ra.

De student 0

5 jaar

Natuurlijk 1 fout/mankement is niet genoeg. Waar de retourklep van de aanzuig zit moet weet ik nog altijd niet('k ga de stukken niet openbreken,filterhuis/balg)).
De balg los van de filter en zoog geen diesel aan , met externe geplaatste retourklep wel. Een ritje en motor was stabieler. Tot ik die 90° connector nieuw gekocht aanraakte, motor kreeg zijn kuren, bb lucht in pomp zodat ook de vervroeging gek doet. Dus nu de brandstofleiding er rechtstreeks op.
De montage van de filter:-het rubber op 't filterelement was scheef(slechte montage)-er zat een o ring extra bovenaan,normaal moet dat origineel rubbertje dichten, en een klein groefje zit in het zitvlak van de bout, why?
Dus het is een puzzeltje waar ge niet meteen kunt zeggen' dit is de fout'.

De student 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.