Renault Clio: Motor 1.9dti valt onder rijden zomaar uit.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dti

Ik heb nu in 1 maand tijd 2 keer hetzelfde probleem gehad. Zodra ik door een plas rijd of als het vochtig weer is stopt, tijdens het rijden de motor er opeens mee (een schok en dood). Als ik weer wil starten hobbelt de (start)motor heel erg, voor de rest niets.

De 1e keer waren aldus de garage de 4 gloeibougies kapot (door kortsluiting). Ze hebben ze vervangen en toen deed de auto het weer. Aldus de garagehouder onstond er steeds kortsluiting waardoor de zekering steeds knapte. Nadat de onderdelen vervangen waren was het probleem opgelost (en was e.e.a. waarschijnlijk weer opgedroogd).

Gisteren (regenachtig weer) had ik weer het probleem en met moeite kwam ik nog van de snelweg af. Volgens mij is er meer aan de hand.

Kan het ipv de gloeibougies ook iets anders zijn? bijv. de brandstofpomp die kapot aan het gaan is en die soms dienst weigert? Het moet ook te maken hebben met het weer want het treedt steeds op bij vochtigheid. Blijkbaar ontstaat er op een gegeven moment kortsluiting.

Herkent iemand het probleem?

Daniel

Danielray74

Geplaatst door Danielray74 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

heel vreemd het enige wat ik kan bedenken dat de gloeiers konstant hebben staan gloeien en daardoor kapot zijn gegaan,hoe hebben die anders kortsluiting kunnen krijgen???ik denk dat dit zo bedoelt wordt dat het gloeirelais of zekeringkast nat wordt en kortsluiting veroorzaakt waardoor de gloeiers konstant spanning krijgen,ik vind dit toch vreemd als je zekeringkast of gloeirelais nat wordt moet je dit toch zien ,of wordt je dynamo misschien nat en veroorzaakt kortsluiting in het circuit ,maar staat toch los van de gloeiers

Danielray74 (0), 14 jaar geleden

Hallo Robby,
Bedankt voor je antwoord en je hebt er verstand van. Het was inderdaad het relais. Ergens in mijn bedrading zit kortsluiting en het relaiskastje is gesmolten. E.e.a. trad op bij vochtig weer. Conclusie: de eerste reparatie: 3 uur zoeken en gloeiers vervangen.... was niet nodig. Ben benieuwd naar de rekening, ga echter niet alles betalen.
Thanks. Daniel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.