auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: temp.meter blijft te koud

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

bij deze clio diesel is onder het rijden de temperatuurmeter te laag.
het thermostaathuis is uit elkaar gegaan onder het rijden en er is een nieuwe gemonteerd met thermostaat uiteraard, toen bleef de temperatuur wat aan de lage kant op de meter want de ventilator slaat gewoon aan bij te warm en weer uit als hij voldoende afgekoeld is dus het werkt verder wel zoals het hoort alleen komt de wijzer maar op 1/4 en dan na langere tijd draaien. er is al een nieuwe temperatuurvoeler gemonteerd en het is nog steeds hetzelfde . voorheen stond de meter gewoon op half. de kachel geeft gewoon goed warmte en verder rijdt hij ook goed heeft iemand hier misschien ervaring mee of eens een keer aan de hand gehad.
alvast bedankt willem

Geplaatst door

willem w (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je thermostaat verkeerd gemonteerd zit. Het thermokontakt van de koelventilateur zit nl. niet in de radiateur. De koelventilateur wordt aangestuurd door de inspuitcomputer.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

beste henk

allereerst bedankt voor je reactie, het thermostaathuis is er een van kunstof met de thermostaat er van de fabriek uit vast in gegoten dus dan zou die toch goed moeten zitten , dus waneer de thermostaat stuk zou zijn moet je het hele thermostaathuis vernieuwen dat is nu gebeurt en het systeem ontlucht , de kachel wordt gewoon lekker warm en ook als hij een tijdje staat te draaien schakeld ook de ventilator aan de radiateur aan dus tot zover werkt het allemaal zoals het hoort alleen blijft de meter staan op 1/4 oh ja het thermostaathuis is er onder het rijden gewoon los gekomen en alle koelvloeistof liep er gewoon uit op de plek waar de naad zit waar hij aan elkaar is gevulcaniseerd of gelijmd of iets.
vreemd hoor dat kunstof in plaats van aluminium.

willem w 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.