Wij hebben een probleem met een Vel-Satis 3.0 v6 diesel deze motor geeft grote dikke zwart rook tijden acceleren stationair bijna geen rook bij belasting gaat hij roken. De motor draait zowel koud als warm gelijk goed op 6 cilinders. De clip geeft geen storing Actis oplossing herprogrammeren inspuiting gedaan intercooler slangen vervangen nog een actis oplossing vervangen van de 6 inspuitstukken dit heeft ook niet tot het gewenste oplossing gezorgt. de rail druk bij volle belasting loopt van 400 naar ongeveer 1500 bar dan schakelt de auto over naar een andere versnelling de druk mag oplopen tot 1600 bar. wie heeft er ervaring met deze motoren en wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad en misschien weet iemand wel een oplossing.
Ik hoor graag van jullie bedankt alvast Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas is dit de turbo het probleem(variabel)
Is bekend bij renault.
Inlaatsysteem afpersen
als het de turbo zou zijn moet deze vettig zijn maar turbo is kurkdroog
Er zit een variabel mechanisme inverwerkt deze blijft maar 1 stand aanhouden ipv variabel.
Al diverse turbo`s vervangen voor dit probleem. Op actis praten ze ook over eventueel probleem met
de egr klep maar die werkt ook niet.Op de turbo zelf zit je niets. Ik vond het in het begin ook beetje eigenaardige
opmerking van renault maar het help toch.Moet je morgen er maar een kim tegenaan gooien dan zal je `t horen.
Mogelijk EGR-klep. Staat beschreven in Sm 4489. Een aantal flesjes diesel fuel conditioner in de tank brengt ook verbetering.
Vergelijk deze motor niet met een G9T wat betreft roken; een P9X rookt nou eenmaal. Daar is het een Isuzu (GM) voor.
Dat een P9X altijd wel een beetje rookt is bekend maar zoveel als deze rookt is niet normaal.Ik zal morgen Sm 4489 er eens bijpakken. Jullie horen nog van mij
Sm 4489 gaat over herprogrammeren van de inspuiting deze heb ik ook uitgevoerd. de turbo druk is goe dus daar ligt het niet aan. heb nu een luchtmassa meter besteld en een egr klep kijken wat hij dan doet
Wij hebben ook een keer hetzelfde probleem meegemaakt bij een P9X en daar bleek uiteindelijk het probleem ook in de turbo te zitten. Eerst ook al diverse dingen vervangen. Later kwam er ook nog een foutcode van de turboactuator in.Turbo vervangen en het probleem was opgelost.
Jongens , het probleem met de variabele turbo's en vervuilde egr-kleppen is bij VW al heel erg bekent. Reinig dit eens heel simpel met een Instant Power van Abcon. het kost maar 28,50 euro en voor dit geld kun je niet eens diagnose stellen! Veel positieve reakties gehad bij zowel Ford (TDCI-motoren met vervuiling van de EGR-Kleppen) als VW en Seat TDI motoren.We hebben ook een rijschool-auto met een Opel 1.7 commonrail, die problemen heeft met roken bij het accellereren. Ook daar heeft het goed bij geholpen. Vervangen kan immers altijd nog?
het is opgelost heb de luchthoeveelheid meter vervangen en nu rookt hij niet meer en trekt weer als van ouds
de clip gaf niet aan dat de luchtopbrengst te kort was dus door proberen is het toch gelukt. bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer. Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Vel Satis of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar