We hebben een probleem met onze Renault megane 1.4 16V: in het stationairtoerental tot 1500 RPM loopt de motor haperig/plof in in uitlaat. Dit probleem komt op zowel gas als benzine voor
We hebben we volgende dingen gecontroleert/gedaan.
Gasklephuis Schoongemaakt - Geen verschil
Bobine op de bougies uitgewisseld - Geen verschil
Compressietest gedaan: waarden koud: 1- 16,5 2- 16,5 3- 16,25 4- 16,75 Bar
waarden warm:1- 16 2- 16 3-15 4- 16 Bar
Timing distributieriem: was goed
Bougies uitgewisseld - geen verschil
Bovenstedodepuntsensor uitgewisseld - geen verschil
Luchtmassameter uitgewisseld - geen verschil
Onze ideeën raken op voor de oplossing van dit probleem... Wij zitten te denken aan een ontstekingsprobleem dat de timing hiervan niet optimaal is. Wij weten niet hoe we dit kunnen controleren. ( wordt door de CPU geregeld)
Wie heeft hier ervaring mee??
Alle ideeën zijn welkom!
BVD.
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
km-stand? cilinderkop is al eens gereviseerd?
Compressietest zegt niet alles. Door ingeslagen kleppen heb je misschien nog wel compressie, maar wordt de tijd dat de klep dicht zit te kort.
Beste AS1
Bedankt voor je reactie!
Op de teller staat 130000, en bij ons weten is de kop nog niet gereviseerd. Klepspeling is bij deze auto niet te stellen, omdat dit hydrolische klepstoters zijn. we rijden nu zo'n 6000 km met dit probleem, en hebben nog niet het idee dat het probleem erger word, wat ik wel zou verwachten als dit daadwerkelijk om ingesleten kleppen gaat. Dan zou dit probleem zich in een snel tempo moeten verergeren.
Nog vergeten bij het vorige bericht was:
Stappenmotor schoongemaakt en gecontroleert op ohmse weerstand (was 58 ohm en volgens boekje)
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar