hallo,
ik heb een vreemd probleem met mijn megane dti.
het probleem is dat om de zoveel keer de motor niet wil aanslaan. de startmotor draait gewoon en de gloeibougies zijn alle met nog wat andere onderdelen vervangen. het valt me wel op dat je een soort gezoem hoort bij de motor als ie NIET wil aanslaan. tevens als ie niet wil aanslaan , komt er wel rook uit de uitlaat.en als ie dan, na bijna een minuut doorstarten, wel ineens aanslaat komt er een enorme rookwolk uit de uitlaat. de 'universele' garage waar ik al jarenlang kom heeft zelfs de computer uitgelezen, ik heb zelf meegekeken.
er werden tot hun verbazing geen foutcodes gevonden.
ze staan voor een raadsel. volgens telefonisch contact kan het aan de 'temperatuursensor' in de brandstofpomp liggen. ze weten het niet zeker. daarom zouden ze contact op nemen met andere dieselspecialisten. ondertussen stap ik iedere keer met angst in de auto of die nu wel of niet zal starten. vorige week duurde het bijna 5 minuten tot ie eindelijk aansloeg.
wie kan mij a.u.b. helpen ???
groetjes,
Versace1
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bijna 100% zeker dat het lucht is. Als de pomp lucht krijgt, dan begint de vervroegingsklep te zoemen.
is het probleem misschien ontstaan na het vervangen van het brandstoffilter. ook kunnen de verstuivers de oorzaak zijn.
laat je verstuivers eens testen en kontroleer de afsluitringen van het brandstoffilter.zelf eens een auto aangeboden gekregen met het zelfde probleem, wat uiteindelijk na lang zoeken de oorzaak was ,koolaanslag in zeer ernstige vorm in de motor veroorzaakt door motorolie van slechte kwaliteit
groeten van de dealer
het brandstoffilter is met allerlei afdichtingen en slangetjes inderdaad vervangen. nog steeds heeft de auto vreemde start problemen. ik kan me wel herinneren dat de motorolie met de apk in juli is vervangen..... sinds die dag maakt de motor ook meer tikkende geluiden wanneer deze goed op werktemperatuur is...
het valt me ook op dat de auto nog steeds een (te) hoog dieselverbuik heeft. ik haal met heel veel moeite 1 op 16. door zeeer langzaam op te trekken en met konstante snelheid te rijden. ik maak 85 % van de kilometers op de snelweg naar mijn werk. ik rijd bijna konstant 120 km/h op de snelweg.
wat is er toch aan de hand ?
19 jaar
versace,
Ik heb ook problemen gehad met mijn coupe dci.
Het probleem zat bij de EGR klep, deze zat helemaal vol roet, verder was de lucht massa meter ook niet goed.
En wat goed helpt tegen hoog diesel verbruik is door er een flesje injectoren reiniger bij je brandstof te doen, dit ongeveer 2x herhalen, dan moet je wel resultaat zien.
Succes ermee!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar