Renault Espace: Motorstoring na vervangen dynamo

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

Goedemiddag,

Ik heb een Espace tpe 3 met een 2.2dCi motor met 130 pk.

Gisteren heb ik de dynamo vervangen, alleen krijg ik nu de melding van een motorstoring.
Ik heb het volgende gedaan:

Accupool los, de min
Brandstof filter losgehaald, samen met een leiding naar de motor toe.
AC pomp losgehaald samen met de toevoer buis.

Wie kan me helpen met deze storing, kan ik hem resetten of iets dergelijks, of moet ik echt naar de dealer toe?

Alvast bednakt!!

Ben

BenDiekemaBrunner

Geplaatst door BenDiekemaBrunner (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

RPJdeWeert (0), 9 jaar geleden

Misschien interessant om te weten wat te storing behelst? Ik zou hem uit laten lezen.

BenDiekemaBrunner (0), 9 jaar geleden

Uit lezen was een optie, ware het niet dat het de turbo slang was die losgeschoten was. Die had ik niet goed vastgezet.
Nu wil ik alleen mijn gloeibougies vervangen, want die zijn kapot. En ja, dat is nagekeken.

Echter, ik krijg ze met geen moelijkheid los!! De plaatselijke Auto5 vestiging wil er niet aan beginnen, vanwege het feit dat het een Renault Espace is, en die zijn berucht om de gloeibougies...

Iemand een tip waardoor ik ze wel zelf kan vervangen?

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Bezint eer ge begint.
Het risico is dat er één of meerdere afbreken. Dan moet in het ergste geval de kop eraf.
Er zijn zg ´ultrasoon- draaiers´ voor het uitdraaien van deze gloeibougies. (ik weet niet de exacte naam).

Je kunt allerlei voorzorgsmaatregelen treffen (bijv. tevoren warm draaien) Maar het risico blijft.

Henk Nobach (0) PRO, 9 jaar geleden

Bij deze types brandt het motorstoringslampje toch niet als er een gloeier defect is? Ik zou er gewoon mee doorrijden.

Als de gloeier afbreekt en de cilinderkop moet gedemonteerd worden: dan is je auto economisch total loss.

Safrane10698 (0), 9 jaar geleden

Ik heb ze bij dit blok ook allemaal gewoon met de hand vervangen eerst helemaal warm rijden. Maar als er bij dit.blok 2 stuk zijn merk je dat wel met starten hoor. Maar idd met speciale apparatuur loop je geen risico.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Risico heb je altijd, met dit type auto.!

BenDiekemaBrunner (0), 9 jaar geleden

Motorstorings lampje is uit, kwam doordat de slang van de turbo los zat.
Hij start gewoon heel erg slecht, zeker nu de temperatuur hier regelmatig onder 0 duikt. Boven 0 geen probleem, slaat wel aan, maar duurt wat langer.
Aangezien ik in de Ardennen woon, duikt de temperatuur nu regelmatig onder 0...

Heb het met een warme motor geprobeerd, (na dik 80km rijden) en met koude motor, maar zit echt geen beweging in.

RPJdeWeert (0), 9 jaar geleden

Spuit ze maar eens meermalen per dag in met WD-40...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.