close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Renault Espace 4 geen compressie

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0t

Beste allemaal,

Gister starte ik mijn espace 4 benzine uit 2005. Ik hoorde een vreemd geluid alsof een draaiend deel aanliep. Niet storend maar hoorde het wel.

heb vervolgens 130km gereden naar mijn schoonouders met hele gezin. 2 keer gestopt geen problemen. Ook tijdens het rijden geen problemen. Aangekomen bij mijn schoonouders alles uitgeladen en vervolgens wil ik de auto gaan parkeren.....bij het starten duidelijk een geluid dat er iets stuk ging. Daarna sloeg de motot direct af. Opnieuw starten en daarbij enkel nog het geluid van een draaiende krukkenas maar hij slaat niet aan.

De wegenwacht op bezoek gehad. Die geeft aan dat de motor geen compressie heeft en er dus iets met de distributie mis is.

Iemand een idee wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?

Hoor graag!

Geplaatst door

Ray1c (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eerst maar eens of de d-riem niet gebroken is. Even de kap hiervan aan de kant duwen, dan zie je meestal wel of er iets mis mee is.

RPJdeWeert 0

9 jaar

Vandaag naar de garage gebracht. Maandag gaan ze er mee aan de slag.

Vermoeden is dat de waterpomp is losgekomen waardoor bij het starten de distributieriem er af zal zijn gelopen....kans is groot dat nu alle kleppen krom zijn.

Kan iemand mij uitleggen waarom de kleppen krom raken bij het losraken van de distributieriem bij het starten?

Ray1c 0

9 jaar

Als de riem breekt worden de kleppen niet meer bediend....waanneer deze toevallig open staan en de zuigers komen omhoog is er geen ruimte genoeg en raken de zuigers de kleppen.
resultaat is kromme kleppen en of beschadigde zuigers...

Hans4040 1320
badge vip badge

9 jaar

Er staan altijd een aantal kleppen open , willekeurig hoe de zuigers staan , de krukas en de nokkenas zijn met elkaar verbonden door de distributieriem.
Er zit dus een bepaalde timing in , als de zuiger van bv. cilinder 1 omhoog gaat , zullen de kleppen moeten sluiten , om te voorkomen dat de zuiger de kleppen raken.
Als dus de zuiger omhoog komt en de kleppen sluiten niet , omdat de snaar de nokkenas niet meer verdraaid zodat de kleppen sluiten , zal de zuiger dus de kleppen raken en de boel krom slaan.

Voor hans , te langzaam getikt.

Hans en kaleido, dank voor jullie antwoord.

Helder!

Ziet er allemaal dus niet zo mooi uit.....helaas.

Ray1c 0

9 jaar

Hoeveel km heeft het blok gelopen?
Hoe lang geleden (jaren) en hoeveel km geleden is je distributieriem vervangen?
Het hoort om de 5 jaar / 120.000 km (wat het eerst wordt bereikt) te gebeuren.
En als je dat laat doen, neem je normaal gesproken de spanrollen en waterpomp óók mee.

Heino4267 660

9 jaar

194.000 gelopen. Riem moest over 25.000 vervangen worden. Datum laatste vervanging weet ik even niet maar was geen 5 jaar geleden.

Enig idee wat de kosten zullen gaan zijn?

Ray1c 0

9 jaar

Hoeveel een motor gelopen heeft is in deze helemaal niet belangrijk.
Dat er niet gekeken is wat het geluid was toen er gestart werd wel ?
Wat nog veel belangrijker is , dat een riem vervangen wordt onder de juiste voorwaarden.
Waterpomp , is zeker bij renault , een onderdeel dat vervangen dient te worden bij riemwissel , ik vermoed dat deze in het kader van kostenbesparing de vorige keer niet vervangen is.
Daar krijg je nu de hoge rekening van gepresenteerd , de kosten zijn afhankelijk van de schade die aangetroffen wordt , maar voor 1000 euro ben je niet klaar , zal ruim meer zijn.

Een standaard distributieriemwissel met spanrollen en waterpomp zonder verdere schade is bij de dealer een dikke 1000 Euro ...
Een niet-dealer doet dat goedkoper.
Reken daarbij minimaal op een stel kromme kleppen en de kop lichten en koppakking vervangen.

Heino4267 660

9 jaar

De standaard tijd voor het vervangen van de cilinderkop is 7,9 uur.
Dat omvat het volgende:

Wiel rechts de-/monteren (vooras)
Binnenscherm rechtsvoor de-/monteren
Beschermkap spatscherm rechtsvoor de-/monteren
Motorafdekplaat boven de-/monteren
Motorafdekplaat onder de-/monteren
Aandrijfriem de-/monteren
Poelie krukas de-/monteren
Luchtgeleiding de-/monteren
Tandriembeschermkap boven de-/monteren
Distributiekap onder de-/monteren
Distributieriem de-/monteren
Luchtfilterhuis de-/monteren
Gasklephuis de-/monteren
Kleppendeksel de-/monteren
Olie-afscheider motorontluchting de-/monteren
Koelvloeistof aftappen/vullen/peil controleren
Cilinderkop de-/monteren
Cilinderkop vernieuwen (cilinderkop gedemonteerd) omvat: alle onderdelen van cilinderkop ombouwen
Wielbouten/-moeren met momentsleutel aandraaien

Volgaktie
Cilinderkop reinigen *
Afdichtvlakken cilinderkop en motorblok reinigen *
Distributieriem vernieuwen
Waterpomp vernieuwen

Hans4040 1320
badge vip badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.