hallo mensen, ik heb een trafic staan met een F9Q 760 motor met 240000km op de klok met het volgende probleem..
als deze een nacht of 2 buiten heeft gestaan start hij niet meer..
maar als je een heel klein beetje startspray in de inlaat spuit loopt hij als een zonnetje. dan start hij voor de rest van de dag ook zonder problemen..
uitgelezen maar bevat geen storingcodes..
raildruk ook prima.. 500 bar tijdens starten volgens uitlees apparaat
ik heb het volgende al gedaan:
lektest, (beginnen iets te lekken bij 140bar)
verstuivers eruit gehaalt en laten testen, (redelijk bevonden, zou geen startproblemen kunnen veroorzaken volgens erkende boschservice.)
gecontroleert op lucht in het leiding systeem,
filter vervangen,
filterhuis afgeperst,
opvoerpomp vervangen,
gloeiers vervangen, (komt ook stroom op)
ringetjes van raildruksensor gecontroleerd, (niet stuk)
dis. riem gecontoleerd...
ik ben ten einde raad,
ik heb naar mijn weten alles al geprobeerd.
ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik over het hoofd zou hebben gezien..
deze bus is personenvervoer van een zorginstelling dus moet 100% goed zijn voor ik deze weer meegeef..
bij voorbaat dank: michael vd E.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou heb ik hem binnen gezet en van alles geprobeerd meer opvoerdruk erop, ontluchten enz enz maar geen resultaat..
heb ik hem net een anderhalf uur laten staan start hij ineens wel..
heeft dit iemand ooit meegemaakt?
het probleem word alleen maar misterieuzer voor me.
MVG:michael
Hallo, ik heb wel eens een vergelijkbaar probleem gahad bij een trafic, toen zat er een haarscheurtje in de lagedruk leiding van het filter naar de hogedruk pomp. Je zou ook eens naar de bdp sensor en de stekker + bedrading kunnen kijken, als deze niet helemaal lekker werkt slaat hij het niet altijd op in het storingsgeheugen. Zelfde verhaal met de nokkenas sensor, als deze niet werk herkent hij de 1e cilinder niet wat ook leid tot startproblemen. gr Tom
controleer ee waarde van motortemp signaal of die goed is heb ooit half verotte kabel naar re gehad
heeft er iemand een oplossing gevonden voor dit probleem?
Ik heb namelijk identiek hetzelfde met een opel vivaro.
12 jaar
Controleer de lage drukleidingen van tank naar filter en van filter naar de hogedrukpomp.
Die van filter naar pomp wil wel eens een scheurtje in zitten dat je bijna niet ziet.
Is net genoeg dat de diesel leiding leegloopt terug naar de tank.
En dan heb je je start probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar