auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Grand Espace: Navigatie

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0DCI

Ik heb een Grand Espace 3.0DCI Initiale. De standaard navigatie laat de weg waarop je rijdt niet meer zien. De versie van de kaart is: 06-07Year DVD-ROM. Navraag bij de Renault garage levert op: de centrale verwerkingseenheid vervangen! Dus op het scherm na alles. Zij hebben hetzelfde probleem recent met een Espace meegemaakt. Alles geprobeerd en alle menu's doorlopen. Geen oplossing. Renault Nederland adviseert: vervangen.

Het lijkt mij bijzonder vreemd dat de storing in een systeem dat verder normaal functioneert niet op te lossen is. Dit moet toch aan de besturings software liggen? Wie kan mij verder helpen?

Geplaatst door

Fred Penders (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Heb je al eens geprobeerd on de DVD (op de correcte wijze) eruit te halen, daarna auto uitzetten en vervolgens auto aan en de DVD weer erin? Dan wordt namelijk het hele operatingsystem van de navi-eenheid opnieuw geladen
2. heb je al eens de settings in het menu "terug gezet naar de fabrieksinstelling"?
3. Wat zie je nou nog wel? Is bv. de beeldkwaliteit gewoon goed en zie je alles behalve de weg, of is het scherm bv. zo vaag dat je helemaal niets meer ziet?
4. Wat zie je als je in het menu omschakelt van 2D naar 3D? Is één van deze standen nog wel bruikbaar?
5. Wat zie je nog wel? Beschrijf het s.v.p. eens zo goed mogelijk.
Wellicht kan ik dat m.b.v. de bedieningsknoppen bij mij (DVD-navi met kleuren-kaart) naspelen en blijkt bv. dat één van je naviknoppen vasthangt, waardoor bv. de tilt-functie maximaal staat. dan zie je ook nauwelijks nog wat.

Heino4267 725

15 jaar

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik zie alles zoals het hoort. Alleen in de zwarte balk onder aan de kaart ontbreekt de lokatie waar de auto zich bevindt. Die kan ik wel oproepen door met de stick naar links of rechts te gaan. Dan stopt de navigatie. Met een of twee keer "back" hervat de navigatie. Alle settings terug naar fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd. Ik ga even de suggestie nr. 1 uitproberen.

Tot later, Fred

Fred Penders 0

15 jaar

Okee, ik wacht even het resultaat van 1 af en ik zal zsm bij mij kijken (de vrouw is nu met de autoe weg...) hoe dat er bij mij uitziet.

Heino4267 725

15 jaar

Optie 1. heeft geen resultaat. Alles blijft precies hetzelfde. Ik ga morgen ook contact opnemen met Renault Nederland. Ik kan me niet verenigen met een betaling van € 2700 voor de vervanging van een navigatiesysteem van nog geen drie jaar oud!

Fred Penders 0

15 jaar

Dan zal ik morgenvroeg toch bij mij kijken of ik er achter kom wat er bij jou fout gaat.

Heino4267 725

15 jaar

- in het midden van de zwarte balk staat de straatnaam en die ontbreekt bij jou dus. De vraag is of de satteliet-locatie correct werkt. Je zou kunnen kijken bij knop Info, "Waar ben ik": Geeft hij daar wel een straatnaam aan? en bij Info, "Positie GPS": geeft hij daaar een locatie weer in coordinaten en hoogte? Als één van beide "Ja" is, dan is waarschijnlijk de GPS-locatie correct en wordt e.e.a. niet correct weergegeven op je monitor (RAAR!). Wellicht kan je nog een andere versie DVD proberen (bv. bij mij, versie 28, stuur maar een mailtje) of dat wel goed werkt.

- mocht je gaan claimen bij Renault Nedereland, dan werkt het wettelijk volgens mij zo:
verwachte levensduur auto: 10 jaar
Dan moet de navigatieapparatuur ook 10 jaar meegaan. (Ook gezien de forse nieuwprijs en de ondersteuning middels continu leverbare verse navigatie-DVD's)
Waarde navigatie: 2700 Euro nieuw (volgens jouw opgave), nog 7 jaar te gaan = 7/10 x 2700 = 1890 Euro.
Als de navigatie inderdaad defect mocht zijn, kunnen ze je dus maximaal de gebruiks-afschrijving in rekening brengen, zijnde 810 Euro.
Maar ik ging in jouw schoenen allereerst toch voor garantie/coulance.

Hopelijk loopt het allemaal goed voor je af.

Succes!

Heino4267 725

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.