Heren, dames,
ik heb hier een renault trafic 1.9 dci met het volgende probleem.
De auto is tijdens het rijden stilgevallen, daarna ging het motorlampje met stop daarin branden (rechts naast het voorgloeilampje). De eigenaar heeft zeer vaak proberen te starten, en heeft de auto weer aan de praat gekregen. het rode lampje bleef daarbij branden.
Nadat de auto ongeveer 30 minuten stil had gestaan heb ik de auto uitgelezen, storing drukregeling brandstof. Storing gewist en ook nu starte de auto weer zonder problemen. tijdens het draaien de brandstofdruk gemeten (via KTS550) deze gaf iets meer als 1000 Mpa aan. toen wat gas gegeven en op een gegeven moment is de motor uitgevallen. Ook de storing was weer terug in het storingsgeheugen.
Hierna de brandstofdruksensor op de rail vervangen, zonder resultaat.
Ik krijg brandstof tot aan de pomp, en tijdens het starten ook uit de retour, echten het kreng wil niet aanslaan, of ook maar een paar slagen maken.
De magneetklep voor-boven op de pomp gaat op en neer (gevoeld).
Heeft iemand een idee wat ik kan proberen, ik ben ondertussen en beetje uitgepuzzeld.
Met vriendelijke groet,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstofdruk en toerental tijdens het starten op kts aflezen,verstuivers testen zou ik mee beginnen.
mvg Diko
Nu is de brandstofdruk tijdens het starten nul. Ik denk dat de hogedrukpomp geen druk gaat maken als de druk in de rail te laag is. Klopt dit?
Met vriendelijke groet,
Erik.
mogelijk een verstuiver,even een lektest op de retouraansluitingen,dan weet je al iets meer.
mvg Diko
Mischien een rare vraag, ik ben niet zo bedreven in de hedendaagse diesels. Hoe doe je zo'n lektest, en heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? Ik heb wel een vacuumpomp.
Met vriendelijke groet,
Erik
op de retour van elke verstuiver sluit je een doorzichtig slangetje met een maatbeker aan, dan starten of (indien mogelijk )de motor laten lopen.
bij een kapotte verstuiver is de hoeveelheid retourbrandstof extreem veel in vergelijking met de andere verstuivers.
er zijn sets met slangetjes en maatbekers te koop maar als je een beetje handig bent kan je zelf ook wel iets maken.
mvg Diko
Diko,
Ik heb nu zo'n setje gemaakt, maar nu heb ik het probleem dat de retour op de rail open is en daar nu alle diesel uitloopt. In de balkjes komt niets.
Mag ik deze retour afdoppen?
Met vriendelijke groet, en bedankt voor het meedenken,
Erik
op de retour van de rail hang ik ook altijd zo`n maatbeker.
het is eigenlijk een eenvoudig systeem,of de pomp is kapot en die bouwt dan geen druk op,of de druk kan ergens weg bv bij een verstuiver of bij de raildrukbegrenzer.
mvg Diko
Diko,
Ik heb aan de retour van de rail ook zo'n bakje gehangen, maar nu blijkt dat de diesel via de terugvoer naar de pomp naar buiten gaat stromen (elektrische pomp uit, vloeistofstroom weg). Is dit normaal, dit betekend dus dat de retour van de pomp een tegendruk heeft van de elektrische opvoerpomp.
Alvast bedankt,
Erik.
de elektrische opvoerpomp heeft een overcapaciteit om onder alle omstandigheden voor voldoende brandstof te kunnen zorgen.een deel van de opgevoerde brandstof gaat ongebruikt terug via de retour.
mvg Diko
Probleem is gevonden.
De hogedruk brandstofpomp heeft aan de acterkant gemonteerd een opvoerpomp. De aandrijving van beide pompen gaat via dezelfde as. De hogedrukpomp kreeg dus geen diesel van de opvoerpomp. Ik dacht dat deze auto geen opvoerpomp had, maar er zit dus een pomp id tank, aan de pomp en de pomp zelf.
Bedankt voor het meedenken en de info.
Groeten,
Erik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar