Laguna Start soms niet na even uitzetten. Startmotor draait wel.
Slaat op den duur wel aan. Na bijv. 4x starten. Start normaal wel goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bdp sensor vervangen
22-07 BDP sensor vervangen tot nu toe goed. Bedankt Sjaak.
18 jaar
Waarom is een kapotte bdp sensor alleen bij starten een probleem? Zijn die op juiste werking door te meten?
18 jaar
[quote=AS1]Waarom is een kapotte bdp sensor alleen bij starten een probleem? Zijn die op juiste werking door te meten?[/quote]
in 1 oogopslag te zien! denk hier maar eens over na... daar heb je geen meetapparatuur voor nodig...
paul,
Ja, er kan ijzervijlsel op zitten maar zegt dat dan iets over de werking?
18 jaar
Met een kapotte bdp sensor krijgt de ontsteking geen informatie over de stand van de zuiger.
Ontstekingstijdstip wordt bepaald door je ECU die de BDP sensor gebruikt. Tijdstippen staan vast in de software.
Geen bdp signaal is geen teken aan de ECU om een vonk te geven op het juiste moment.
Kortom, hij start niet
Cor
[quote=AS1]Ja, er kan ijzervijlsel op zitten maar zegt dat dan iets over de werking?[/quote]
nee nee! indien een BDP-sensor ''echt'' stuk is.. dan is er geen naalduitslag tijdens het starten van de toerenteller waar te nemen, maar er is ook nog een tussenweg... namelijk noodloop..
paul,
Dit was een antwoord op Cor 1822:
Dat snap ik maar mijn vraag was of dit alleen tijdens starten een probleem is. Logischerwijs zou je dan ook stil moeten vallen tijdens het rijden als de sensor langdurig hapert. Klopt dat?
Zie nu het antwoord van paulkelder. Lekker zo door elkaar heen posten ;-)
Dat de toerenteller de BDP-sensor gebruikt wist ik niet. Goed om te onthouden!
En de noodloop zorgt ervoor dat je motor niet helemaal afslaat?
18 jaar
[quote=AS1]Dat snap ik maar mijn vraag was of dit alleen tijdens starten een probleem is. Logischerwijs zou je dan ook stil moeten vallen tijdens het rijden als de sensor langdurig hapert. Klopt dat?[/quote]
indien zo'n sensor ''echt'' stuk gaat (kan ook zijn tijdens de rit) dan slaat automatisch de motor in noodloop, zet men hem dan af.... dan is het over en uit...
paul,
helemaal duidelijk. bedankt.
Een vraag nog: de rekeneenheid legt de storing van de bdp sensor vast?
18 jaar
[quote=AS1]helemaal duidelijk. bedankt.
Een vraag nog: de rekeneenheid legt de storing van de bdp sensor vast?[/quote]
In de meeste gevallen wel.
Ik had nog een ingeving (er werden opeens wat hersencellen aktief...)
Leuk dat noodloop, maar dan zal er nog steeds ontstekingstijdstippen moeten worden bepaald.
Wordt dat gedaan met behulp van de krukas-sensor en de tijd van het laatste opgeslagen bdp-signaal?
18 jaar
Het probleem met de BDP-gever is de verbinding stekker-sensor. Hierdoor wordt het signaal te zwak waardoor tijdens het starten problemen ontstaan. Loopt de motor eenmaal dan geeft dat zwakke signaal zelden problemen bij deze motor.
Bij de K4M+ met variabele kleptiming geeft een zwak signaal wel problemen; de motor slaat dan wel eens af.
Nogmaals; Het vervangen van de BDP-gever alleen is niet voldoende! Vervang ook de stekker!!
heren, ik heb het zelfde probleem met mijn 406 1.8 8 klepper..
Waar zit de bdp sensor bij de 406? is het makkelijk te vervangen?
18 jaar
[quote=paulkelder][quote=AS1]Ja, er kan ijzervijlsel op zitten maar zegt dat dan iets over de werking?[/quote]
nee nee! indien een BDP-sensor ''echt'' stuk is.. dan is er geen naalduitslag tijdens het starten van de toerenteller waar te nemen, maar er is ook nog een tussenweg... namelijk noodloop..
paul,[/quote]
Ik heb dit even getest. Ik heb geen naalduitslag tijdens het starten maar ook geen startprobleem. Merk-specifiek trucje?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar