Mijn renault clio initiale uit 2002 start soms niet, dit probleem al gehad met alle jaargetijden, heb hem sinds juli 2010 en heb dit probleem al zo zeker 6 keer gehad de bdp sensor is al vervangen, accu heeft genoeg power, het is ook niet de startonderbreker, de computer is ook al doorgelezen, komen geen meldingen van storingen, de sleutel hebben ze ook al aan de computer gehangen, die gaf ook geen storing, hij is zelfs door de RENAULT zelf helemaal nagekeken en die konden ook niets vinden, WIE HELPT MIJ AAN DE OPLOSSING WANT IK HEB GEEN VERTROUWEN MEER IN MIJN KARRETJE
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ie het niet doet,start die dan niet(dus geen geluid startmotor) of slaat ie niet aan?
Hier de citatie van de wegenwacht:
Accu getest ( goed )
Motor met verhoogd toerental gestart en draaide gelijk.
13 jaar
Miranda,
We hebben je post gelezen en we vermoeden op basis daarvan dat noch de bdp-sensor de oorzaak is, noch de accu.
Toch kan het zijn dat bv. de aansluitingen van de BDP-sensor de boosdoener zijn.
Derhalve: Het helpt jou verder als je onze vragen beantwoordt (bv. die van abc):
Als "hij het niet doet":
1. (m.b.t. startmotor/bedrading/contactslot:)
draait de startmotor dan wel of niet de motor rond?
2. (m.b.t. startonderbreker:)
is dan geconstateerd dat het lampje van de startonderbreker in het instrumentenpaneel is gestopt met knipperen?
3. (m.b.t. werking ontsteking en toestand bougiekabels:)
als het buiten een tijdje heeft geregend en je kijkt in het pikkedonker met draaiende motor onder de motorkap naar je stationair lopende motor: zie je dan ergens vonkjes rond de kabels? En als iemand anders gas geeft?
13 jaar
Wat betreft vraag 3 van Hein: je hoeft niet te wachten op een regenbui, maar je kan wat water sproeien over de bougiekabels met een plantenspuit...
[quote=Heino4267]Miranda,
We hebben je post gelezen en we vermoeden op basis daarvan dat noch de bdp-sensor de oorzaak is, noch de accu.
Toch kan het zijn dat bv. de aansluitingen van de BDP-sensor de boosdoener zijn.
Derhalve: Het helpt jou verder als je onze vragen beantwoordt (bv. die van abc):
Als "hij het niet doet":
1. (m.b.t. startmotor/bedrading/contactslot:)
draait de startmotor dan wel of niet de motor rond?
2. (m.b.t. startonderbreker:)
is dan geconstateerd dat het lampje van de startonderbreker in het instrumentenpaneel is gestopt met knipperen?
3. (m.b.t. werking ontsteking en toestand bougiekabels:)
als het buiten een tijdje heeft geregend en je kijkt in het pikkedonker met draaiende motor onder de motorkap naar je stationair lopende motor: zie je dan ergens vonkjes rond de kabels? En als iemand anders gas geeft?[/quote]
Hierbij de antwoorden;
1. De startmotor draait gewoon rond. hij wil alleen net de klik niet maken om te starten.
2. Het lampje van de startonderbreker is gestopt met knipperen.
3. m.b.v. Hans4040 plantenspuit gebruikt. nergens vonkjes te zien rond de kabels. Ook niet als iemand gas geeft.
13 jaar
Voor alle duidelijkheid het lampje van de startonderbreker moet niet enkel gestopt zijn met knipperen maar ook uit zijn.
Het zonder onderbreken oplichten van dat lampje kan ook duiden op een startvergrendelingsprobleem.
Is ook de stekker van BDP meevervangen?
Komt er op het moment van niet starten genoeg benzinedruk op de inspuitstukken?
mvg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar