Renault Safrane: Normaal bij automaat?

Bouwjaar: 1997


Ik heb een safrane uit 97 met 90.000km op teller, met automatische versnellingsbak.

Als ik gas geef tijdens het rijden gaat eerst het toerental omhoog en dan pas de snelheid, dit voelt aan als een handgeschakelde auto met kapotte druk groep.

Is dit normaal voor een automaat of kan er wat kapot zijn?



B.V.D.

Safrane10698

Geplaatst door Safrane10698 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Safrane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

cdh (0) PRO, 20 jaar geleden

slippende automaatbak. Je moet de olie eens laten controleren,of er voldoende in zit,dit let erg nauw... Er zit namelijk maar heel weinig olie in die bak. Dit moet bij de garage gebeuren met de xr25 of met de renault clip...

Dimi2253 (0), 20 jaar geleden






Safrane10698 (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de reacties.

Ik heb nog effe geprobeerd, maar ik kan geen verschil voelen tussen kruipen in D of in R, wat mij wel opvalt is dat met volgas vanuit stilstand de auto niet slipt,

beetje raar met 140 pk, maar dan begint de auto wel vreselijk te stinken.

Doet dit jullie vermoedens bevestigen?


Dimi2253 (0), 20 jaar geleden

@ag:
Wat heeft dat er nu mee te maken? Ik heb mijn ervaring, en kom daar voor uit.
Ik heb nooit een automaat uit mekaar gehaald, en ik geloof ook niet dat er veel mensen zijn die zoiets tot een goed einde kunnen brengen. Ik twijfel heel sterk eraan dat er VW onderdelen inzitten, omdat de VW-automaten door ZF gemaakt worden.
Ik heb wel ooit een Audi 100 2.3e gehad; Na 295.000km deed die automaat het nog steeds feilloos, en die heeft ook nooit een cilinderkoppakking kapot gehad , in tegenstelling tot dat stuk metaal op 4 wielen dat ze bij Renault bezwaarlijk auto durvn noemen. Maar daar gaat het hier niet over.
Ik kan alleen uit ervaring spreken nadat ik de eerste keer een nieuwe auto (Renault) kocht. Deze had na 130.000km véél meer meer kosten en herstellingen gehad dan al mijn voorgaande tweedehands wagens tesamen.

Dimi2253 (0), 20 jaar geleden

@Sebastiaan:



Dat lijkt mij op een verstopping van de kanalen in het hydraulisch blok, veroorzaakt door slijpsel. Dat wijst erop dat er wel degelijk iets ernstig aan het verslijten is, want dat slijpsel komt er niet vanzelf in.

Bij lage toerentallen krijg je dan slip, maar als de hydr. druk hoog genoeg is (meer gas geven) dan heeft die verstopping geen effect meer.

Safrane10698 (0), 20 jaar geleden

van sebas,
Kijk dat soort antwoorden zoek ik,bedankt

Safrane10698 (0), 20 jaar geleden


ik ben er even mee naar de garage geweest en ze hebben dus de olie bij gevuld, voor de rest kon de verkoper mij geen uitleg geven over wat de moteur gedaan heeft, maar naar mijn mening is het opgelost.



sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

komt terug gegarandeerd.

Safrane10698 (0), 20 jaar geleden

Ik kon de auto niet ophalen binnen de openings tijden, maar kwam de verkoper tegen toen ie de deur op slot deed, en de rest was naar huis, ik had liever ook iemand anders erover gehoort maar helaas. Wel heb ik tegen ze gezegt dat ik meer mensen over dit probleem heb gehoort (wat jullie hierboven schrijven) en dat ik van ze verwacht dat dit probleem dus lang weg blijft en dan heb ik het niet over net iets langer dan de lengte van de garantie.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

optimist.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.