Renault megane: nu al doorgerot

Bouwjaar: 1996

de megane van een kennis is vorige week afgekeurd omdat er
een draagbalk doorgeroest is. komt dit vaker voor bij dit type??
ook het uitlaat spruitstuk was op 5 plaatsen gescheurd.
ze moeten zelfs een nieuw kenteken aanvragen omdat er van
het kenteken bewijs een stuk afgescheurt is , dit was al toen
ze de auto een jaar geleden kochten bij een officiele renault
dealer , de auto had toen een nieuwe apk.
de dealer geeft geen reactie .
De reparatie kosten van de draagbalk en het spruitstuk liggen
rond de 800,-- euro .
is een doorgerotte draagbalk een bekend euvel bij een megane
of kan het zijn dat het om een opgeknapt schade (totalloss)
auto gaat???

tinus.

Tinus11474

Geplaatst door Tinus11474 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Van alles is mogelijk.
Maar doorgerotte draagbalken staan deze modellen niet bekend om.
Waarschijnlijk is er water in bljven staan, en is de draagbalk daardoor gaan rotten.
Een opgeknapte schade auto hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Maar de reactie van de dealer is wel een beetje vreemd.
Een uilaat spruitstuk op 5 plaatsen gescheurd, dit moet toch wel lawaai gegeven hebben.
In hoeverre je de dealer nog kunt aanspreken op deze kosten weet ik niet.
Het lijkt me netjes als tie een deel voor zijn rekening neemt.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Een Megane roest niet!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img296.imageshack.us/img296/7042/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

ik verwacht een schade bakkie...

paul,

ksie (0) PRO, 18 jaar geleden

De balk die ze bedoelen is een losse dwarsbalk bij de achteras die geschroeft zit onder de wagen. Dat de balk doorroest komt wel voor.DE kosten van de balk zelf zijn ongeveer 45 euro denk ik.Het scheuren van het uitlaatspruitsuk komt inderdaad ook wel voor.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat balkje wat Ksie bedoeld kost slechts 18 euro ex.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

En dan 800 euro vragen om een nieuwe dwarsbalk eronder te schroeven?.
Is dat spruitstuk dan zo duur?.
Of is dat zoveel werk om dat spruitstuk te vervangen?.
Ik dacht als er nou geslepen en gelast moest worden kan ik me er nog iets bij voorstellen bij dat bedrag.

ksie (0) PRO, 18 jaar geleden

Vraag wat de reparatie,s appart kosten.Dan weet je gelijk op het klopt.

Tinus11474 (0), 18 jaar geleden

de megane van een kennis is gerepareerd maar nog steeds niet
goedgekeurd omdat de betreffende garage het balkje niet alleen
vastgeschroeft had maar ook gedeeltelijk vast gelast had .
hier was de keurende instantie niet blij mee en heeft de auto
daarom ook niet goedgekeurd .omdat er niet zomaar aan het chassis
gelast mocht worden volgens hun.
ze werden van het kastje naar de muur gestuurd en mijn kennis
heeft nu een advocaat ingeschakeld om de zaak opgelost te
krijgen .
overigens is het uitlaat spruitstuk wel naar behoren vervangen,
de algehele kosten van de reparaties (balkje en spruitstuk)
zijn uitgekomen op 590,-- euro incl.
de reparatie is bij een officiele renault garage uitgevoerd
de apk keuring bij een andere garage.
de dealer waar ze de auto gekocht hadden wil de helft vergoeden
maar de kennis van mij gaat hier mee niet akkoord.
de auto staat nu al een hele tijd stil bij de dealer , ze hebben
tegen geringe vergoeding wel een leenauto terbeschikking gekregen
het einde is zoek en de kennis van mij wil van deze auto af
alleen de inruil prijs is om te huilen.

gr tinus.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Waarom niet de apk ook bij de renaultdealer?.
Had je ze gelijk aan kunnen spreken.
Het is ook wel een emmer met geld voor een spruitstuk en een balkje.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Een advocaat inschakelen voor een auto van 10 jaar oud lijkt me een kostbare zaak.
Ook al gaat het om een principe kwestie.
Ik denk dat het slimmer was geweest om hem gelijk daar te laten keuren.
Ik weet zeker dat ze hem niet afgekeurd hadden.
En idd wcp178 autos worden weer slechter behandeld omdat het allemaal goedkoper moet.
Ik heb zelf een primera maar deze vertoont ook roest.
Met name de modellen uit engeland zijn bekend.
Toyota had hier ook last van, en de nodige afwerkings problemen.
Maar het gaat vaak om de afhandeling van dit soort zaken.
Je word vaak als een klein kind wat niet moet zeuren weggestuurd.
Problemen of minpunten komen bij elke auto voor maar als ze niet goed afgehandeld worden dan is de klant verloren voor het betreffende merk.
Kijk eens naar alle elektronische storingen tegenwoordig.
Je word met een update afgescheept, en als het probleem nog niet weg is word er gezegd dat het niet beter kan.
Of je zult er mee moeten leren leven.
Kij maar naar deze site, hier zitten nog monteurs en particulieren die tenminste nog proberen een ander gedegen advies te geven.
Daar waar een dealer er allang geen zin meer in heeft.
Of waar het een klap geld kost en je nog niet van het probleem af bent.
De goede dealers daar gelaten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.