Renault Scénic 2002: OBD codes

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: K4M A7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Hallo , gisteravond ging mijn stoplampje branden dus zo snel mogelijk gestopt. Vandaag codes uitgelezen.
P0711 en B0500
Iemand die mij uit kan leggen wat er aan de hand is en het verband is tussen deze twee. Ben echt in paniek kan niet zonder auto.
Alvast bedankt
Herman

Herman61

Geplaatst door Herman61 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

Code P0711 duidt op een temperatuursensor transmissie waarvan de gemeten waarde binnen het minimum en maximum bereik valt, maar waarvan de werking niet optimaal is. Code B0500 is een merkspecifieke code van Renault. Heeft de Scenic een automatische transmissie?

Herman61 (0), 1 jaar geleden

Hallo dank voor je antwoord.
Nee handgeschakeld 1.6 motor.
Wil die p0711 dan zeggen dat olie te heet is? Of te koud ? Gisteravond was het opeens aan het vriezen.

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

Zojuist de fabrieksdocumentatie van Renault geraadpleegd; de Scenic met handgeschakelde versnellingsbak heeft geen temperatuursensor. De weergegeven code is hoogst waarschijnlijk dus corrupt. Kun je de codes zelf wissen en zien of ze na een rit weer terugkomen?

    Hoi Atte , ik heb vanmiddag de codes gewist. stoplampje blijft uit codes komen terug. Auto start nu belabberd en loopt voor geen meter meer. Dus niet gaan rijden. - Herman61 (0), 1 jaar geleden

Herman61 (0), 1 jaar geleden

Ow ok , dus dat STOP lampje is dan misschien ook voor niks ? Ik zal morgen kijken of ik ze kan wissen en wat er daar na gebeurt. Ik laat het dan morgen weten.
Alvast bedankt voor de informatie en fijne avond verder. Groet Herman

Heino4267 (200), 1 jaar geleden

Waarom lees je zoiets uit?
Een STOP-lampje duidt erop dat er gevaar is (voor de techniek of) voor de inzittenden als je niet meteen (veilig) stopt.
Gewoon meteen een garage inschakelen dus, zéker als je de auto niet lang kunt missen.

    Hoi Heino4267 Ik ben zo snel mogelijk gestopt. Daarbij was het zaterdagavond dus zondag is er niks open. Aangezien ik zo'n uitleesapparaatje heb is het logisch als je even uitleest lijkt mij.
    Daarbij is mijn situatie helaas zo dat ik geen financiele middelen heb voor grote reparaties. Dus hoop dat ik er met behulp van mensen hier eruit kan komen. - Herman61 (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1385) PRO, 1 jaar geleden

De universele hobby uitleesapparstuur is vaak niet compatible met renault , geeft lang niet alles weer of zelfs totaal verkeerd.
Zou langs de dealer rijden.

    Ok dankjewel voor je reactie kaleido 1
    Zal hem dan idd bij dealer uit laten lezen. - Herman61 (0), 1 jaar geleden

Heino4267 (200), 1 jaar geleden

Ik zou de auto ter reparatie aanbieden daar. Ze beginnen dan meestal met uitlezen.
Als je hem alleen laat uitlezen (en dat is dan vaak ook niet gratis) , krijg je hem misschien ongerepareerd retour met hoogstens een foto of printje van de foutcodes.
(Een foutcode geeft niet aan welk onderdeel kapot is, een foutcode is (met andere bronnen van waarneming en tests) alleen een bron voor het foutzoeken en de daaropvolgende reparatie.)

Herman61 (0), 1 jaar geleden

Nou , na wat inspectie en kleine beurt geen last meer gehad tot nu toe. Waarschijnlijk een koelingsprobleem want ze konden 1,5 liter koelvloeistof bijvullen. Over een week keuren dan kijken hoe het met waterpomp is. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Herman61 (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1385) PRO, 1 jaar geleden

Ook hier weer , zou niet wachten met controle waterpomp , mocht deze inderdaad lek zijn kan het ook ineens verschrikkelijk verkeerd gaan , deze zir namelijk in de distributie .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.