Heb hier een renault trafic uit 2004 staan met volgende probleem.
Bij verwijderen van afdekkap bloemkolen van roetkool op en rond verstuivers van 2e en 3e cilinder.
alle 4 de verstuivers verwijderd en schoongemaakt. Uiteraard voorzien van nieuwe brandplaatjes en rubberen afdicht o-ringen.
Verder schachten schoongemaakt en spul weer in elkaar gezet.
In eerste instantie bleef alles droog tijdens stationair draaien. Maar na een proefritje te hebben gemaakt blijkt dat bij de 2e verstuiver er olie
langs de verstuiver uit de schacht spetterd.
rare is dat ie het alleen bij stationair draaien doet. Bij gasgeven houd het spetteren op.
Verstuiver vervolgens weer verwijderd en bleek dat ie onder de olie zat.
Ben bang dat er een scheurtje in de cilinderkop zit.
Zijn er mensen die dit probleem kennen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk eerder dat de verstuiver het probleem is.
Cilinderkop gescheurt nog niet meegemaakt.
Vandaag verstuivers van 1e en 2e cilinder gewisseld. Probleem zit in de 2e cilinder. Blijft bij stationair draaien olie spetteren,dus met de
verstuiver uit de 1e cilinder nog steeds hetzelfde probleem. Ga je gasgeven dan stopt het.
Vervolgens tijdens het stationair draaien stekkertje van gloeispiraal losgehaald en met ledlampje gekeken. Wat me opvalt is dat de belletjes olie
ook via het schroefdraad van de spiraal komen. Vervolgens de gloeispiraal verwijderd, deze was zeiknat van de olie.
Dus vermoeden blijft dat ie toch ergens een scheurtje heeft in de kop.
Niemand ervaring mee?
is de pakking niet lek van het inlaatspruitstuk/kleppendeksel waardoor er olie in de schacht loopt,hij hoeft dan maar minimaal te lekken langs de koperen ring onder de verstuiver om belletjes te veroorzaken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar