Heb hier een Renault Trafic staan met een 1.9 DCI motor, volgens de klant had de auto eerst minder trekkracht met een kar er achter, de volgende dag sloeg de motor onder het rijden af, vervolgens sloeg hij weer later aan om vervolgens na een paar kilometer helemaal de geest te geven.
Volgens mijn uitlezer gaf hij de volgende foutcodes DF072 signaal brandstof druk en DF 102 die verwijst na injector 4.
Vervolgens raildruk uitgelezen en was rond de 350 wat ruim voldoende is, hogedruk sensor geeft 0.5 volt en op contact 1.0 volt, brandstof filter was smerig is vervangen en de krukassensor.
Auto slaat even 1 a 2 seconden aan om daarna vervolgens gelijk weer af te slaan, ook duurt het lang voordat ik het brandstoffilter vol op druk heb met het balpompje.
Zou er dan toch een draadbreuk zijn ergens na de MMS?? Denk dat het anders in de aansturing zit na de verstuivers of misschien de IMMO de sleutel.
Rara wie heeft er nog een tip voor mij.
Bedankt alvast...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verstuiver lektest uitvoeren.
zeker op draadbreuk controleren kolega heeft het al 2x aan de hand gehad dicht bij de computer
@Ramjod
Dat was ik vergeten te schrijven, zelfs dat heb ik gedaan, was geen injector bij die extreem lekte.
We zijn nu de stekkerverbindingen en de bedrading aan het controleren bij en de MMS, ik sta echt voor een raadsel?! :-((
Kan geen draadbreuken zo snel vinden, stekkers zien er goed uit!!
Het gekke is alleen dat we net de noodstop schakelaar moesten indrukken, die schakelaar stond uit!!!! Hoe dat nu kan??
Met uitlezen komt alleen foutcode DF102 na voren wat een verwijzing is na de 4e injector, overspanning stuurstroom.
Maar als ik op andere forums van Renault kijk dan verwijst deze foutcodes na diversen andere onderdelen....
Wie o wie heeft nog een idee, EGR misschien, snelheids sensor of sleutel??
heb je brandstof drukken gecontroleerd??
Opvoer druk 1a2 bar
Hogedruk bij starten +/- 300bar
@schouten83
Geeft bij starten 350 bar, dus is goed.
Wie weet hoe de deksel werkt op het brandstoffilterhuis, daar zit een soort membraan in die geeft geen enkele waardes met door meten, ook kan je gewoon door het membraan heen blazen van beide kanten, geeft absoluut geen tegendruk.
Kan die deksel niet stuk zijn waardoor de brandstof niet goed op zijn plek blijft??
Kan een auto niet aanslaan door een verstopte EGR???
Werkt de electroklep op de hogedrukpomp?
Bij het uitlezen, geeft mijn uitlezer tijdens het starten aan dat de druk in de gallary 360 bar is, dus ruim voldoende, maar maar de "rail pressure loop variation" blijft op 0.0 staan tijdens het starten.
Breng hem weg, ben er flauw van!!!
Heb ook diversen andere collega's er over gebeld en iedereen komt met een andere lezing, van kapotte sleutel tot verkeerde brandstof.
Heb foto toegevoegd van mijn uitlezer van Autel
[url=http://postimage.org/image/oxtdjhos9/][img]http://s12.postimage.org/oxtdjhos9/foto_...[/img][/url]
[quote=Ramjod]Werkt de electroklep op de hogedrukpomp?[/quote]
Ramjod, heb wel de hogedruksensor getest, 0.5 volt en op contact loopt hij op na 1 volt, deze waardes moet hij ook hebben volgens de geleerden..
Als je de auto op contact zet knippert er dan op het dasbord het rode lampje van de startvergrendeling?
Heb je tijdens starten een starttoerental op je testkast?
Op de pomp zit een elctroklep klikt deze als je de auto op contact zet?
Je kunt wel een druk zien op je testkast maar wordt er wel diesel toegevoerd?
[quote=Ramjod]Als je de auto op contact zet knippert er dan op het dasbord het rode lampje van de startvergrendeling?
Heb je tijdens starten een starttoerental starttoerental op je testkast?
Op de pomp zit een elctroklep klikt deze als je de auto op contact zet?
Je kunt wel een druk zien op je testkast maar wordt er wel diesel toegevoerd?[/quote]
@Ramjod
Het rode lampje gaat uit zodra hij op contact, dus de dat is goed, heb het ook voor de zekerheid uitgelezen en alles is goed hij leest de sleutel en activeert.
Heb de leiding vanaf de pomp na de rail losgehaald en er kwam gewoon diesel uit.
Volgens mij heeft mijn testkast geen starttoerental
Heb de auto weggebracht naar een diesel revisiebedrijf, je hoort nog wel het was heb het helemaal gehad....
Gevonden, auto loopt weer als een zonnetje!!!!
Dat niemand er aan gedacht heeft, ik gaf al steeds hier het volgende aan, (zie boven): "Met uitlezen komt alleen foutcode DF102 na voren wat een verwijzing is na de 4e injector, overspanning stuurstroom"!!!
Wat blijkt nu, de 4e injector maakt kortsluiting waardoor de de computer de rail niet vrij geeft en doordat de noodschakelaar elke keer in werking word gezet.
En nieuwe verstuiver erin en klaar is kees.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar