Renault Trafic: Oliedruk Renault Trafic

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DCI 84kw

Hallo iedereen,

Ik heb een Trafic 2.0 dci 84kw, bj 09/2009, 125000 km.
Ongeveer 6-8 weken geleden begon ik het volgende probleem te krijgen:
Tijdens de eerste 2 weken begon het lampje STOP samen met lampje van oliedruk te branden, heel af en toe.

De laatste 3-4 weken is het slechter geworden, er zit een concrete patroon wanneer dat ze branden: als ik de motor start en de motor is koud, en ik vertrek dan gaan ze branden tot de motor warm is, vanaf dat die warm is dan doven ze. Als ik de motor start en die koud is en ik vertrek niet ( dus de motor werkt op stationair toerental) dan branden ze niet. Ze branden ook niet wanneer ik met koude motor vetrek maar hou mijn toerental onder de 1500 toeren. Dus ze branden enkel tijdens koude motor en wanneer de toerental groter dan 1500 is...

Ik heb die bij de Renault garage gebracht. Ze dachten eerst dat het een elektronische probleem was bvb oliedruksensor, en hebben die uitgelezen via hun computer, maar de computer gaf geen elektronische storingen aan. Dan hebben ze gezegd dat het best is om te beginnen met het wisselen van olie en oliefilter en de zeef in de oliecarter na te kijken of die niet verstopt is. Ze hebben het allemaal gedaan , maar heeft niet geholpen. Dan wouden ze de oliedruk aflezen via de opening van de oleidruksensor en tegelijk die oliedruksensor vervangen, maar die sensor ligt achter het aircopomp. Dus die pomp moet eraf en daarna terug gemonteerd worden en dat is tamelijk duur voor iets dat niet zeker resultaat gaat geven. Dus nu zeggen ze is ofwel die sensor of de oliepomp. Er is een concrete patroon wanneer dat die lampjes branden, maar de motor op zich werkt normaal...

Kan iemand mij iets aanraden? of mss heeft iemand al ervaring met zo een probleem?

michael1234

Geplaatst door michael1234 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Marjacq (0) PRO, 9 jaar geleden

Toch met een mechanische meter de oliedruk meten ! meten is weten .... Mocht er dan echt een te lage oliedruk zijn controleer dan het drukventiel in de oliepomp en haal de drijfstanglager kappen los om de lagers te controleren met name de bovenste in de drijfstang.
Net als de voorloper van dit type , de F9Q komen lager problemen ook bij de M9R voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.