Hoi iedereen,
Ik heb een Renault Trafic 2.0 DCI 115PK, bj 09/2009, 123000 km. De laatste 3 weken telkens als ik die start met een koude motor en vertrek, dan gaat er een rode lampje van oliedruk branden samen met rode lampje " STOP". Als ik verder rij en de motor wordt warm dan gaan die lampjes uit. De motor werkt normaal. Op 114000 km werden olie en oliefilter vervangen.
Weet er iemand mss wat het zou kunnen zijn??
Geplaatst door michael1234 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
alfons262 (0) PRO, 10 jaar geleden
mischien een domme vraag maar heb je al eens naar het olieniveau gekeken??
michael1234 (0), 10 jaar geleden
Ja, oliepeil is in orde...
Heino4267 (225), 10 jaar geleden
Vraag eens op welke olie er in is gegaan en laat met koude motor meteen je oliedruk nameten (dus of de sensor kapot is of dat de oliedruk werkelijk niet in orde is). Sowieso is doorrijden met dergelijke meldingen een groot risico (lagerschade e.d.).
Safrane10698 (0), 10 jaar geleden
Heb al iemand gehoord met een m9r die de oliepomp compleet stuk had.
michael1234 (0), 10 jaar geleden
Ivm de olie zal ik navragen. Als er iets aan de oliepomp is, aan welke kenmerken kan ik het nog herkennen? Want de motor werkt normaal. En als de motor warm is , dan verdwijnen die lampjes. Ik heb vandaag 's morgens de motor gestart en de motor op stationair toerental laten draaien tot die warm werd en ben pas dan vertrokken, en toch gingen die lampjes aan. Mss heeft het nieks met oliedruk te maken, mss is er een electronische probleem. Want tijdens het draaien op stationair toerental was geen enkele lampje aan het branden. Enkel tijdens het rijden zelf ....
Safrane10698 (0), 10 jaar geleden
Hier heb ik het gelezen
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php...
Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden
Om schade te voorkomen; eerst OLIEDRUK meten. Dan weet je gelijk of het je sensoren zijn, ofdat je verder moet onderzoeken.