Hallo beste lezer,
Mijn oliekeerring van me krukas is lek aan de bakzijde.. Nu wil ik die vervangen en gelijk me koppelingset vervangen..
Nu ben ik me er in het verdiepen en heb ik toch aantal vragen..
Moet bijvoorbeeld de aandrijfassen in zijn geheel verwijderd worden? om de versnellingsbak te verwijderen.
Moet ik nog ergens op letten bij plaatsen nieuwe oliekeering?
Zit er bij een koppelingset van LUK een centreerpen?
Hebben jullie verder nog handige tips..
Groeten en alvast bedankt..
Ferry
Geplaatst door ferry070dh (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
je moet de assen in zn geheel verwijderen
bij plaatsen nieuwe keerring opletten dat ie diep genoeg ligt
en bij montage even een beetje vet opsmeren
bij de kopp set van luc zit soms een centreerpen
anders met een dop eventueel met tape op dikte maken lukt t ook om m te centreren
denk er ook om dat sommige ren koppelingen een zelfsteller in de drukgroep hebben
deze kan je als ie gemonteerd is alleen met speciaal gereedschap weer demonteren
anders kan je m niet meer loshalen
bij deze weet ik t niet zo
ferry070dh (0), 15 jaar geleden
Alvast bedankt voor het antwoord
Nu heb ik nog een vraag..
Het is een B560 motor Nu heb je een 200mm of een 220mm diameter koppeling... Welke is nou voor de B560??
En volgens de dialogys en haynes is dit geen zelfstellende drukgroep.. Of wel???????
ferry070dh (0), 15 jaar geleden
Tevens nog een vraag..
Zit er een pakking tussen de versnellingsbak en de motor??
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
koppeling 220 mm
en nee er zit geen pakking tussen de motor en de bak