Renault Megane: olielamp blijft branden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v k4m

Ik heb een megane coupe phase 2 (motorcode k4m) waarvan de motor uit de baksteun is gevallen op het subframe, (verlaagde auto op een hobbelige weg) hierdoor lag de motor er scheef in. Ik heb er +- 30 km mee gereden voor ik erachter kwam de motor scheef lag (ik dagt lekke band want hoorde een klap) dit was dus niet het geval.
Na 20 km van de 30 begon het olielampje te branden.
We hebben de motor weer goed in de steun gehangen.
olie gepijlt deze stond halver wege, een halve liter er bij gedaan.
maar het lamje brand nog.

we hebben alle kabels die mischien een opdonder gehad hebben na gekeken en zagen dat de kabels van de versnellings bak sensor kapot waren deze hebben we vervangen.

verder geen kapotte kabels.
maar wel een olie lampje dat brand.

omdat de motor scheef in de auto hing heeft de olie aan de bak zijde hoger gestaan dan aan de distributie zijde.
is dit schadelijk voor mijn olie pomp want ik ga er van uit dat de pomp word gesmeert door de olie in het carter.


help?

trienke

Geplaatst door trienke (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

De student (0), 13 jaar geleden

Ge kunt het stekkertje eens losdoen,is het lichtje dan uit?

trienke (0), 13 jaar geleden

hebben we ook al geprobeert maar tog bedankt

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Deuk in het carter die de aanzuigbuis van de oliepomp blokkeert?
Ik zou eerst de oliedruk met een meter meten om te zien of die nog goed is als je geen deuken in het carter ziet.

Enne, ik wissel altijd een lekke band. Dan kan die nog geplakt worden, als je 30km doorrijdt is er niets meer over van een lekke band.
En als het olielampje gaat branden, moet je stoppen en de motor uitzetten.
Stel dat de oliedruk inderdaad te laag is, dan heb je nu grote kans dat de motor ook kapot is.

trienke (0), 13 jaar geleden

ik heb gekeken of ik geen lekke band had, de motor is nog niet kapot want hij loopt nog gewoon.
valt wel uit bij staionair lopen na starten, maar na een beetje gas geven loopt hij wel weer .

het carter zitten voor zover ik weet geen deuken in want alleen de versnellings bak lag op het subframe
aangezien de distributie zeide nog wel aan de steun hing

trienke (0), 13 jaar geleden

het is al opgelost.
de olie druk is er nog
de sensor was gewoon wel kapot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.