beste collega's
bij deze motor vliegt de keering/afdichtdop van de distributiedeksel eruit achter deze deksel zit de aandrijving brandstofpomp
we hebben een nieuwe dop geplaatst maar als je eits te veel vermogen vraagt dan schiet de dop er met enn rot gang uit
kent iemand dit probleem dan hoor ik het graag
luc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te hoog carterdruk,
Komt waarschijlijk door je kleppendeksel.
Info even bij de dealer bij je in de buurt, komt vaker voor.
zal ik morgen eens doen
hou je op de hoogte
en als iets wijzer?
Zal wel even duren, Renault hier is failliet.
Groeten Marcel
Klepdeksel inwendig lek/gescheurd ,waardoor druk op carter komt te staan die de keeringen eruit drukt.
Als ze de kleppendeksel lichten laat ze dan gelijk de 8 rubbers vervangen die tussen de kleppendeksel en turbelentieklep zitten. Ze hebben dan toch alles los, en die rubbers kosten 27 euro in totaal. Die kan je dan zo erin steken. Bij mij zijn deze rubeers na verloop van tijd gaan lekken waardoor de turbodruk lager werd en verbruik omhoog en pk's naar beneden.
15 jaar
kleppendeksel indd gaan vaker kapot.. veel voorkomend bij de 2.2dci
15 jaar
En wat gaat er dan precies aan stuk? gewoon uit intresse
15 jaar
controleer ook je turbo want die kan ook druk in je carter blazen via de olie retour kanaal !!
probleem is opgelost
het was inderdaad het klepdeksel/inlaatspruitstuk
de auto was gekocht door eeen handelaar van een lease maatschapij dus deze hebben even gevochten wie deze reparatie ging betalen,
na de diagnose is de auto opgehaald en bij een renault dealer gerepareerd
bedankt voor jullie reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar