Deze auto lekt olie aan vliegwielzijde. We dachten eerst dat het de keerring was, maar nu vliegwiel gedemonteerd en keerring is droog. Het probleem is, dat de olie langs het achterste krukaslager komt. Dus naast de keerring. Kit komt er namelijk uit. Je kan er zo je voelermaat in steken. Maar de vraag is nu, kan men het lager zo demonteren en opnieuw kit er tussen als het carter gedemonteerd is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee het ondercarter moet worden gedemonteerd, Het is niet eenvoudig dit goed af te dichten.
Het lagerkap moet namelijk gedemonteerd worden en je moet er een nieuwe afdichting tussen monteren.
Als je dit met KafThixo van Renualt gaat dichten, moet je er wel voor zorgen dat alles extreem vetvrij is en dat je er ninet te veell van deze kit gebruikt. Dat kan namelijk schade toedoen aan de smering. Kanalen gaan dicht zitten.
Veel SuC6.
Nou, lagerkap gedemonteerd en opnieuw gemonteerd met pakkingmateriaal van Renault. Dus we wachten nu af of hij dicht is
Bedankt
Na 1 dag rijden weer druppels tussen carterpan en versn.bak. Ga zaterdag steun er nog eens afhalen om beter tussen vliegwiel te kijken. Zijn er soms nog andere mogelijkheden waar deze motoren lekken. Het is zeer moeilijk te zien omdat door het vliegwiel de olie uitgewaaierd wordt.
je hoefd de lager kappen niet te demonteren,als je het heel goed onvet kan je er met een dokters spuit kit in persen...dit heeft vaak het gewenste resultaat...haal de carter pan er af en trek de pude kit eruit,ontvetten opnieuw kitten en dan laten drogen vlak afsnijden en dan carter pan monteren...suc6
Die witte kit wel goed laten uitharden. Door ongeduld heb ik deze reparatie ook al eens 2maal moeten uitvoeren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar