Heb een clio dci met 210.000km. Vanaf aankoop blauwe rook en olieverbuik ca. 2 op 1000km. Turbo laten vervangen (as was ruim) maar nog steeds olieverbruik. Bij koude start lijkt een zuiger te bonken (of toch een klepstoter?). Start zonder probleem en lijkt ook voldoende compressie te hebben.
De motor is ook uitgebreid geflushed met forte, daarna als hij warm is minder blauwe rook maar als hij nog niet helemaal warm is nog steeds uitstoot. Gaat met name uitstoten als de turbo bijkomt (>2000 toeren). Ik twijfel dus tussen olieschraapveren en toch verstopte of slecht doorlopende olieleidingen rond de turbo. De carterventilatie lijkt wat aan de hoge kant (pulserend).
Iemand enig idee wat ik nog kan doen voordat hij uit elkaar moet voor het controleren van de zuigerveren/olieschraapveren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie en cilinder lektest uitvoeren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar