auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault MEGANE SCENIC: onregelmatig lopen, er val 1 of twee cilinders uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M A7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Vorige week nog probleemloos 300 km gereden en dicht bij huis ineens gaat die brommen en voel dat er 1 of twee cilinders niet mee doen. De auto bromt alsof een lekke uitlaat en komt niet meer op toeren.
Heb de stekkers van de penbonine's eraf gehaald om te kijken welke cilinder niet mee doet.
buitenste twee cilinders doen het niet.
auto opnieuw gestart en dan doet die het weer. maar na twee km weer ellende.
Bobines alle vier vervangen. Bougies alle vier vervangen.
hal sensor oftewel de kruk as sensor op het vliegwiel vervangen.
map sensor vervangen. Massa aansluitingen gecontroleerd.
Anwb erbij gehad.: geen foutcodes.
Renault garage laten uitlezen: geen foutcodes
ook geen storingslampje op dashboard.
Probleem blijf, gaarne raad.

Geplaatst door

jorini (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ter aanvulling op het probleem.
Bij uitval is een sterke benzinelucht achter de auto te ruiken.
zou graag een uitgebreid elektrisch schema hebben.
kan het zijn dat de buitenste twee bobines gezamenlijk geschakeld zijn, omdat deze twee gezamenlijk uitvallen. Is de ecu de boosdoener. Kan ik deze zonder meer met eentje van de sloop uitwisselen.

jorini 0

6 jaar

Stekkers los trekken werkt niet , zijn per 2 geschakeld , dat er geen foutcodes zijn bestaat niet op het moment dat je een stekker los trekt produceert hij een foutcode.
Om te controleren welke cilinder/s er niet mee doen , moet je de volledige penbobine iets omhoog trekken , als er vonk is hoor je hem tikken , vonkoverslag .
Om bij de stekkers van de injectoren te komen is wat lastiger zitten onder je inlaatspruitstuk.
Ik vermoed dat er geen vonk is , ecu is niet zo zondermeer te vervangen door 1 van de sloop , hier zit ook je startblokkering /sleutelherkenning in .
Controleer je stekkers eens op de ecu op corrosie.

probleem is opgelost.

stekkers gecontroleerd, krukassensor vervangen.. het hielp niet.

Maar
proefopstelling gemaakt door vier bougies aan een draadstang te binden. stekkers hierop aangesloten. Starten en door opening van motorkap kijken.
Zag dat de twee buitenste bougies onregelmatig vonkten. Heb de twee buitenste bobines vervangen en auto loopt nu al weken weer goed.
De bobines had ik recent vervangen. gekocht via ebay, maar is dus rotzooi.
gek is wel dat er geen foutcodes in het geheugen staan.

jorini 0

6 jaar

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.