HELP!!!
Sinds een paar maanden loopt mijn Renault Scenic (155.000 KM) zeer onregelmatig. Bij hogere motortemp. (bv in files) begint hij te horten en te stoten. Hij valt net niet uit maar er is absoluut geen vermogen meer en het moment van oppakken (als ik gas geef) is te laat. Bij een koude motor is het probleem minder maar dan schommeld de toerental van 750 naar de 1000 toeren.
Verschillende malen bij de dealer geweest maar dan zal je net zien dat het probleem zich haast niet voordoet.
Ze kunnen hem ook niet uitlezen om dat ze (met 2 verschillende computers) geen verbinding kunnen maken.
Intussen ben ik al heel wat euro's verder en zit nog steeds met het probleem.
Wie heeft hiermee ervaring en weet een oplossing
Groet en dank voor je reactie
WJ de Bruin
Geplaatst door WJ de Bruin (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
RDijkstra (0), 17 jaar geleden
Je kunt je temperatuur sensor eens controleren en ik denk toch dat het makkelijker is om even de ecu te laten uitlezen bij de garage.
Gasklepsensor kan ook problemen geven.
groet Reinder
vincent (0) PRO, 17 jaar geleden
Mijn auto hortte en stootte bij indrukken en loslaten van gaspedaal. Bleek scheurtje te zijn in drukslangetje welke van spruitstuk naar drukopnemer loopt. Oorzaak gevonden door met lopende motor aan slangen en elektrische leidingen te friemelen.
Groeten,
Vincent
Peter159 (0) PRO, 17 jaar geleden
Waar je ook eens naar moet kijken is de stationaire regelmotor op het inlaatspruitstuk. Deze kunnen nogal eens stroef gaan en daar door loopt de motor niet lekker.
Suc6
JosvandenBrink (0), 17 jaar geleden
l
Ibo4642 (0), 17 jaar geleden
Dag mijnheer Dijkstra,
Heeft u het probleem al achterhaald ??
Ik heb dezelfde klachten en mijn uitlaat (kat) wordt er roodgloeiend door. Kat vervangen maar ook geen resultaat.
Graag hoor ik van u
RDijkstra (0), 17 jaar geleden
Heer I v E,
Het probleem bij mij lag aan een defecte kop er bleef een klep hangen,
tevens bleek dat de dempers van de uitlaat verstopt zaten gewoon kapot.
Ontstekings tijdstip wel goed bij jou auto?
Distributieriem op tijd staan?
groet Reinder
Ibo4642 (0), 17 jaar geleden
Ik ben er nog mee bezig, maar db staat wel op tijd. Mijn demper zit denk ik ook verstopt, want als ik er tegenaan sla hoor ik dat er rommel in zit. Ik wilde eerst de kat leeghalen (as maandag) om te kijken of het daar aan lag maar ik denk dat het een groter probleem is.
Ik wil er ook niet al te veel geld aan verspillen daar hij al 204.000 heeft gelopen en uit 1996 komt.
Wat heb jij gedaan om het weer goed te krijgen ?
Heb jij de kop gereviseerd ??
Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=Ibo4642]Ik wilde eerst de kat leeghalen (as maandag) ??[/quote]
Je had de kat toch al vervangen?? Ga je de nieuwe kat leegstampen? Heb je geld over?
Als de kat roodgloeiend wordt zoek dan de oorzaak in de ontsteking of een slechte lambdaregeling.