deze auto ploft en knalt , en het lampje van de temperatuur gaat branden , storingscode 655363 actuatoren relais , 659543 brandstofpomp relais , 659544 ook actuatoren relais . penbobine,s en bougies al vernieuwd + de lambdasonde vernieuwd . storingen gewist maar komen gelijk terug . iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie? wat is je co% gemeten aan de co kast? lambda waardes?
mijn idee is een verbrande klep of ingeslagen klepzetel mits de plof of knal is dat hij op 3 cilinders loopt. als de polf/knal komt door gewoon slecht ontbranden kan het bv ook nog iets van valse lucht zijn.
doet ie dit op lpg en op benzine?
compressie is goed , co loopt de pan uit omdat hij niet goed loopt , auto is bijna niet op toeren te krijgen , geeft veel backfire,s . probleem is in een keer gekomen van de een op de andere dag.
P.s het probleem doet zich voor zowel op benzine als op lpg
dan moet je eens controleren of ie nog op tijd staat. er loopt wel eens een ring van de nokkenaspoellie met zo'n soort resultaat. en of je uitlaat niet pot dicht zit.
distributie staat goed, maar weet nog steeds niet wat er loos is!.krijg verder ook geen back up,iemand verder nog een idee ?
heb je al met remmenreiniger e.d gespoten voor valse lucht? geen dubbel mengsel?
De massaverbindingen onder de motorkap al gecontroleerd? Lijkt wel of daar corrosie op zit of losgegaan is.
10 jaar
bijna zeker je kleppen te vast of verbrand. maar wat ook veel voorkomt is dat de bedrading van de gasklep niet in orde is. En de stekker op de computer onder je accu roest vaak ( zit ook een massapunt onder je accu ). Ploft de auto door de inlaat of uitlaat? je zou nog een cilinderlektest uit kunnen voeren om de kleppen uit te sluiten. en probeer het eens door je uitlaat voor de katalysator los te maken en dan starten.
Denk dat het hier gezien het bouwjaar nog om een Laguna I gaat en niet over de befaamde (kuch) Laguna II. De I heeft nog een kabelbediende gasklep als ik me niet vergis.
10 jaar
Het is inderdaad een Laguna I , en de auto ploft via de inlaat. krijg hem ook bijna niet op toeren door het geplof , bij koude start gaat ook gelijk het temperatuurlampje branden van oververhitting.
bij de start al direct oververhit is zoiezo al erg raar natuurlijk. maar heb je alle bovenstaande tips al uitgevoerd? kun je de waarde uitlezen van de temperatuursensor bij een koude motor?
of misschien is de koppakking doorgeslagen tussen 2 cilinders... dat zou goed eens kunnen
heb voorlopig de auto aan de kant gezet , wordt gek van dat ding . hou jullie op de hoogte wanneer ik er weer mee verder ga.
Als het goed is zijn de injectoren door gelust ivm LPG.
Koppel deze eens af en monteer alleen de originele stekkers van de autokabelbundel.
Wat doet de auto dan alleen op benzine.
nokkenas versleten,uitlaat klep gaat niet open en komt de compressie terug de inlaat in,of kleppen te strak,en inderdaad heb je bovenstaande tips al uitgevoerd,uitlaat los gooien voor de kat? als de kat dichtzit krijg je dit ook
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar